Wat te doen??

Hi allemaal,

Mijn NOD staat op 24 februari 2021.

Mijn vorige ongesteldheid was 27 januari tot 30 januari.

Mijn app geeft aan dat ik op 10 februari mijn ovuluatiehad (eisprong). Ik ben van mening dat ik dit ook wel wat lichtjes heb gevoeld.

Nu dus zondagavond een ovulatietest gedaan en die gaf positief aan. Dag erop opnieuw getest nu negatief.

Zwangerschapstest is het nog te vroeg voor toch? Heb trouwens wel van die earlytest wie ik al a.s donderdag kan uitvoeren.

Graag jullie advies hierin.

Ik zou nog lekker even wachten..
Je kan er toch niks aan veranderen.
Ik ken natuurlijk je redenen niet waarom je zo vroeg zou willen testen, dus heb wellicht makkelijk praten. Maar ik ben nu voor de tweede keer zwanger en heb beide keren pas een paar dagen na de NOD getest.

Succes !

Wat is de reden dat je zondag nog een ovulatie test gedaan hebt? Na het vinden van je piek heeft het meestal geen zin meer om door te testen, om dit soort verwarringen te voorkomen.

Als je op 10 februari een positieve ovulatietest had, is het niet mogelijk dat de positieve test van zondag de 14e een zwangerschap uitwijst. Je eisprong is rond de 11e/12e pas geweest.

Donderdag een early test uitvoeren is nog steeds heel erg vroeg, dan zit je rond 7DPO.

Sorry meid, even afwachten is idd het enige wat je kunt doen. Probeer jezelf niet te gek te maken met verschillende tests op verschillende momenten, dat is alleen maar leuk als je in 1x een goed resultaat krijgt ? In alle andere gevallen maak je jezelf daar helemaal gek mee.

Succes! Ik hoop op goed nieuws voor je!

Als je zondag een positieve ovulatietest had, dan is maandag waarschijnlijk pas je eisprong geweest. 14 dagen NA je positieve ovulatietest is je NOD, tenzij je een korte(re) lf hebt. Een app berekent een gemiddelde en kan nooit weten wanneer je eisprong precies is. Voorlopig nog niet testen dus

Terug
Bovenaan