Wat te doen?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Voor mij en mijn vriend zit er op het moment geen kindje in de planning. Wel hebben we beide de wens ?  Nu gebruiken we enkel condooms en we geven toe, af en toe wat risico te nemen.</p><p> </p><p>Nu is mijn cyclus de laatste 3 maanden 25/26 dagen. Volgens mijn app, die een lang gemiddelde berekend (28 dagen) had ik afgelopen donderdag ongesteld moeten worden en ben ik dus 4 dagen overtijd. Volgens de laatste 3 maanden zelfs een week. <br /><br /></p><p>Zaterdagmiddag een test gedaan. Deze was negatief. Vanmorgen een test gedaan, ook deze was negatief. Toch ervaar ik sinds woensdagavond menstruatie achtig me krampen en buikpijn van mijn darmen. Verder lage rugpijn, daarvoor maakt lang staan of liggen niet echt uit. </p><p>Al echt veel momenten gehad bij de krampen “oke nu moét het er wel zijn.” Maar nee, opzich niet erg hoor, een kindje is gewenst. Maar dit word wel vervelend gezien ik nooit zo ver afwijk, maar de testen ook negatief zijn. <br /><br /></p><p>iemand dit eerder meegemaakt? Toch ongesteld? Toch zwanger? Ik heb wat stress gehad deze maand, maar ook echt wel ergere stress gehad en niet dit soort gevallen ??‍♀️ En gezien mijn krampen en mijn kennis over mijn lichaam, had mijn menstruatie er echt al moeten zijn. </p>

Hi! Ik heb dit ook een keer gehad drie jaar geleden. Bij ons was de situatie toen precies zo: wel wens, nog niet heel concreet, wel alleen condooms met idee op redelijk korte termijn toch wel eens die in de prullenbak te gooien. Maar ik had dit dus ook een keer, altijd een cyclus van 29 dagen en ineens was het 38(!). Ook negatieve tests en uiteindelijk dus na 38 dagen wel ongesteld geworden. De maand erna was het gewoon weer 29 dagen en dat is zo doorgegaan tot ik uiteindelijk zwanger was.
Helaas dus geen antwoord voor je wát het is.... maar dus wel herkenning. En bij mij was het dus eenmalig en heeft het verder niets gezegd over hoe ik zwanger kon worden. Ik had wel een beetje een stressvolle situatie op werk volgens mij toen, dus denk achteraf dat misschien dat heeft meegespeeld icm toch wel beetje spanning over of ik zwanger zou (kunnen) zijn.

Terug
Bovenaan