Wat te doen?

A

Anoniem

Guest
Ik zit helaas met een probleem, ik kan geen keuze maken. Ik heb namelijk straks een sollicitatiegesprek voor wachtlijstbemiddelaar bij een grote zorgverzekeraar. Die baan is voor 17 uur in de week. Ik heb vorig jaar toen ik geen werk had op deze functie gereageerd bij een uitzendbureau, maar toen was de functie al vervuld. Nu werd ik dus vorige week gebeld dat die functie er weer was en dat ik de beste kandidaat was die ze hadden. Dus of ik wilde solliciteren. Dat heb ik dus gedaan en straks heb ik gesprek. Nu zit ik te twijfelen, want als ik word aangenomen, dan moet ik dus mijn huidige baan opzeggen als doktersassistente bij de dokterswacht. Daar werk ik 12 uur, alleen in avond, nacht en weekenden, dus maar heel weinig oppas nodig voor onze kleine meid, maar een inbreuk op je prive leven en geen doorgroeimogelijkheden. Daarbij het verdient wel erg goed.
Nu weet ik dus niet wat ik moet doen als ik wel word aangenomen. Iemand advies?

Groetjes Vlindertjes

Hoi Vlindertjes,
T lijkt mij heel simpel, je hebt nu een baan waarbij je goed verdient, je het naar je zin hebt en bijna geen oppas nodig hebt voor je dochtertje, dat je sociale even daar iets onder te lijden heeft weegt dat op tegen het feit dat je straks de zorg hebt voor het regelen van oppas voor je dochtertje? En het feit dat je dingen gaat missen van haar ontwikkeling terwijl je nu het geluk hebt om alles mee te mogen maken!!
Ik weet niet hoe carriere gericht je bent en of je echt de behoefte hebt om door te groeien maar als je t mij vraagt noem je zelf al heel duidelijk de voor en nadelen van beide banen nu is alleen de vraag wat vind je zelf belangrijk!?
Je komt er vast wel uit!

Groetjes L81

Hoi,
Ik kan me voorstellen dat dit een erg moeilijke keus is, want mij lijkt het juist niet zo simpel.
Het is natuurlijk erg fijn dat je nu geen oppas nodig hebt en zelf voor je dochtertje kan zorgen.
Maar jezelf blijven ontwikkelen vind ik ook erg belangrijk en dat kan je met deze nieuwe baan wel doen.
Ik zou de voor en nadelen naast elkaar zetten en dan voor mezelf kijken wat het zwaarst weegt. Het is een persoonlijke beslissing die jij helemaal zelf moet nemen.
En 17 uur is in principe dan 2 dagen, toch?
Je dochter zou toch al een dag naar het kdv gaan, dan worden er dat nu 2, toch? Dus zo'n probleem zou het regelen van oppas niet zijn.
Ik zou in het gesprek wel duidelijk aangeven dat je een kleintje hebt en dat er wel eens situaties zullen zijn dat je dochter voor gaat. Dan is dat voor hun ook gelijk duidelijk.
Ik wens je heel veel succes met het gesprek en ook met je keuze.
Sil

Allereerst bedankt voor jullie reactie's!
Ik heb het gesprek gehad en dat maakt voor mij de keuze een stuk makkelijker. Ze willen namelijk dat ik 4 middagen ga werken en evt. de hele woensdag. En dit is niet wat ik wil. Als het 2 hele dagen waren, dan was het anders geweest, maar ik wil niet 4 middagen van huis zijn. Dus als ze me wel willen hebben, dan moeten of hun mij tegemoed komen of het gaat niet door.

Groetjes Vlindertjes

Dat maakt het idd een stuk makkelijker. Ik zou ook geen 4 middagen willen werken. Ook al zijn het dezelfde uren, je bent wel 4 x per week van huis weg, ipv 2 keer.
En die woensdag is nu nog niet zo belangrijk, maar als ze straks 4 is, is het juist zo lekker om op woensdagmiddag thuis te zijn.
Hoe reageerden zij erop dat je het in 2 dagen wilde doen? En wanneer hoor je wat?
Sil

Terug
Bovenaan