Wat te doen?

Lieve meiden,

Ik zit gevoelsmatig met een probleem. Zoals jullie weten zit ik momenteel 100% in de ziektewet vanwege mijn rug. Het gaat helaas niet beter maar doordat ik rust kan pakken waar dat nodig is, kom ik de dagen wel door......

Gister op kraamvisite geweest met m'n manager bij een collega en uiteraard heb ik het 'probleem' bij haar voorgelegt. Zij is helaas donderdag voor het laatst bij ons en daarna is er een paar weken geen bedrijfsleidster (is wel aangenomen maar begint later) Ik moet dus donderdag na de fysio laten weten wat ik ga doen......Zij zegt: "Blijf thuis, het is niet verstandig"

Degene die ik moet bellen is van personeelszaken maar heeft vanaf donderdag 3 weken vakantie dus dan is er weer niemand om mee te sparren. Wat ik wel gek vind is, dat ik dus nagenoeg 2 weken geleden 100% ben ziek gemeld maar geen nieuwe afspraak heb ontvangen voor de bedrijfsarts, aangezien die de enige is die mag zeggen of het terecht is dat je niet kan werken (ook al voelt die niet wat ik voel)

Ik weet ff niet wat ik moet doen.....Ik heb donderdag ochtend weer een afspraak bij de fysio en ik denk dat ik het maar laat afhangen van wat zij zegt.....Daarna bel ik maar gewoon naar de zaak en dan zie ik wel waar het schip strandt.....Dat lijkt me dan voor nu het beste, toch???

Liefs Lynn.

Als ik jouw was zou ik gewoon thuis blijven en gen risico nemen. Je hebt het zwaar gehad de afgelopen tijd. Ik zelf zou het nooit zo lang volgehouden hebben. Vergeet niet dat als je het forceerd ( hoe je dat ook schrijft) dat je er na je zwangerschap blijft houden.

Hey Lynn

Ik zou idd even afwachten wat de fysio zegt en wanneer zij zegt (dat vermoed ik wel) dat je voorlopig nog maar even thuis moet blijven dan zou ik dit doorgeven op je werk.

Hun zijn er dan verantwoordelijk voor dat ze dit doorgeven bij het UWV, en het UWV roept jou dan vanzelf wel op. Kan wel zijn dat dat ivm vakantietijd langer zal duren dan normaal.

En dat het nu beter gaat komt misschien wel omdat je nu je rust kan maken, maar ik denk juist dat je daarom niet moet denken "oh het gaat beter ik kan wel weer wat uurtjes werken". Ik denk nl dat het dan snel weer hetzelfde als eerst zal zijn.

Volg je gevoel, en zelfs je manager zegt het is niet verstandig. En als het UWV jou wil zien dan roepen ze je echt wel op hoor. Het is iig niet jou verantwoording om er zelf achteraan te gaan en al helemaal niet als personeelszaken er niet is en er geen bedrijfsleidster is.

Lekker genieten van je zwangerschap, de rust die je kan pakken en deze week van het toch net iets te warme weer haha. Iig vooral niet te druk maken met dit warme weer... dan zet ik hier de airco nog een graadje hoger hihi.

Liefs.

Je hebt zelf t antwoord al gegeven meid... Lijkt me de beste oplossing! Vervelend dat t nog niet beter is, maar nu je rust kan pakken kun je de dagen goed doorkomen ennnnn dat is veel belangrijker!!

Thuis blijven is het beste. Je schrijft zelf al er is niet veel verbetering.

Bij ons op het werk krijg je echt maar 1 x in de zoveel weken een oproep. Echt niet na 2 weken al weer. Het ligt an het probleem wat je hebt. Als je een lange "griep" hebt ja dan zul je vaak moeten komen verwacht ik. Maar bij jou weten ze dat je niet mobiel bent door de zwangerschap. Hun ervaring is dat je dan meestal thuis moet blijven.

Succes meid.

hey meis

het lijkt mij idd het beste om gewoon thuis te blijven als ik het zo hoor! maak je maar niet druk over hoe ze dat regelen op het werk, je hebt wel wat anders aan je hoofd! het kan idd door de vakantieperiode zijn datt iets langer duurt voordat je een nieuwe afspraak krijgt. Ik vermoed dat je gewoon telefonische controle krijgt van UWV, omdat je ook al naar de bedrijfsarts gaat. meestal hoef je niet naar beide. (UWV vraagt dan gewoon gegevens op bij de arbodienst). Neem lekker je rust en je hoort vanzelf wel hoe en wat. :)

xxxx

Thuis blijven is beter!
doordat je nog geen oproep van het uwv hebt ontvangen denk ik ook dat zij door hebben dat het niet 1, 2, 3 over is.
denk aan jezelf en baby's, pak je rust.

wel erg benieuwd wat de fysio zegt donderdag.

liefs, x

Ik zou vooral lekker niet gaan werken.
Je bedrijfsarts, is zeker niet degene die het laatste woord heeft.
Je behandelend arts (dus ook van de fysio) kan hier altijd tegenin gaan.
Kies voor jezelf en je kleintjes!
Als het UWV begint te stijgeren, krijg je trouwens vanzelf een oproep van de bedrijfsarts :).

Liefs

Terug
Bovenaan