Wat te doen

Alles gaat goed hier, dat voorop. Maar nu we het idee krijgen dat de tandjes beginnen te komen wordt Caileigh onrustiger. Ze huilt meer en ik kan dat volledig begrijpen. Het is vermoeiend, maar ik stoor me er niet aan, ik vind het vooral zo zielig voor haar. Manlief daarentegen... die haat het als ze huilt. Hij wordt zo chagerijnig naar haar en naar mij. En ze huilt bijna nooit en als ze dan eens huilt dan begint ie meteen boos te worden dat ze moet stoppen. Ik reageer dan dat ze best eens mag huilen en dat ie niet weet wat er in haar hoofd omgaat. We hebben er ook al over gesproken, meerdere malen, op diverse momenten. Maar hij blijft zich zo gedragen.
Dat hij het vervelend vind, vind ik best, maar dat ie meteen zo reageert naar haar, maar ook mij afzeikt vind ik niet fijn. Hij doet er ook niets aan, na herhaaldelijk verzoek.

Nou dan is het maar goed dat je geen huilbaby hebt...erg vervelend dat je man er niet aan kunt wennen.babys kunnen zich nou eenmaal niet anders uiten als ze zich niet goed voelen.gelukkig dat jij er zo goed mee om kan gaan.hier juist mijn man die er beter tegen kan dan ik...
dus hier geen ervaring ermee,weet ook niet goed wat je er aan kunt doen,er zullen toch wel meer momenten komen dat ze huilt.kinderen huilen nu eenmaal en dat mag,tuurlijk vind ik het soms ook lastig.valt er niets te praten dan of geen begrip,zou het soms helpen als zijn moeder er wat van zegt?
lijk me idd een hele moeilijke,lastige situatie wat voor geen van jullie fijn is en al zeker niet voor de kleine meid!
hopelijk raakt ie er een beetje aan gewend

liefs jootje

Oef lastig hier ishet ook andersom, mijn vriend kan er beter tegen dan ik. Ik kan je zeggen dat het geluid van een huilende baby ook al is het niet vaak direct op mijn zenuwen werkt dus ik begrijp je man wel ;) natuurlijk kan hij zijn gedrag wel een beetje aanpassen, want het maakt de sfeer er natuurlijk niet beter op in huis. Misschien kan hij beter even een rondje gaan lopen als ze huilt zodat hij er minder last van heeft. Maar ik denk dat het een feit is dat de een er beter tegen kan dan de ander!

aviya,

Ik herken jou verhaal volkomen, ik heb het ook met mijn vriend. Maar hij geeft aan dat het erg druk is op zijn werk en dat hij hoofdpijn heeft en het er gewoon even niet bij kan hebben. Nu is die van ons a.s maandag 2 maand. Ik hoop dat het bij ons ook snel verbeterd maar kan hem aan de ene kant wel begrijpen... Miss heeft jou partner ook meerdere dingen die druk op hem leggen etc. en dat dat dan net de druppel is?

Ik ontzie mijn vriend gewoon zo veel mogelijk en geef dan de flesjes etc.

Hoi Hoi
Wat een ontzettend vervelende situatie zeg.. jeetje.. wat jammer dat hij niets ermee doet nadat jullie gepraat hebben.. pff.. worrd je niet vrolijk van en voor haar is het echt niet goed dat haar papa boos wordt als ze even niet lekker in dr vel zit. Het werkt alleen maar averechts als je boos wordt.
Soms word ik ook helemaal gek als jari zo'n dag heeft dat hij alleen maar huilt.. maar om boos te worden, heeft gewoon geen enkele zin.. hij gaat alleen maar harder schreeuwen en merkt dat jij nerveus wordt... dan komt het helemal niet meer goed .
Hij moet dat echt gaan inzien hoor, want anders gaat dat echt niet werken en het is gewoon sneu voor haar. baby's huilen nou eenmaal.. dat weet je dat het zo is en zal altijd zo blijven. Het is alleen maar goed dat ze het doen..
pff meid, wat moet je er rot bij voelen. ik heb verder geen tip voor je.. blijven praten en misschien hem eens een uitbrander geven !? (dat zou ik gauw geneigd zijn vrees ik). Je hebt nou eenmaal engelengeduld nodig bij baby's.
Ik wens je heel veel succes en sterkte want ik kan me voorstellen hoe rot je erbij voelt...

Mocht je willen kletsen hierover, dan weet je me te vinden !!!!
Hou je taai !

mannen hebben wel 10x zo lang nodig om te wennen als een vrouw, is een kerel sneller dan heb je geluk

ik denk dat het vooral machteloos voelen is bij hem, daar kan hij niks mee. En zeker mannen vinden dat heel moeilijk, staat een beetje haaks op het voro -zijn-vrouwen-zorgen.

probeer het eens met een andere insteek. de geruststellende insteek. wel duidelijk dat je zijn gedrag niet accepteert maar ook helpend en leren accepteren dat hij geen slechte vader is als ze huilt.

hier heeft manlief daar ook wel eens moeite mee, zijn ritme wordt verstoord, nou lieverd jouw ritme heet vanaf nu mara en jonna zeg ik dan. Maar ik kijk dan wel mee dat we elkaar aflossen bijv. op zondag mag hi jtot 12 uur uitslapen maar ik mag dinsdag uit eten. of ff lekker uur in bad

Terug
Bovenaan