wat te drinken geven?..

Hai moeders..

Ik wil graag mn dochter (9mnd) iets anders te drinken geven dan steeds sap. Water drinkt ze niet echt veel van, alleen als ze echt dorst heeft een paar slokjes. Ik heb gehoord over thee, maar welke thee mag een baby hebben? Ze mogen toch niets hebben met kruiden enzo?... Wat geven jullie je kids te drinken?Thanks!
XXx

Hoi Sense,

met 9 maanden heeft je kindje naast de melk waarschijnlijk niet zo veel extra vocht nodig. Je kunt het water, verdunde diksap of  verdunde lauwe thee geven (je kunt ook groene thee geven). Pas op, dat  je kindje  niet teveel suikers binnenkrijgt. Thee met een smaakje vindt mijn zoon (nu 14 mnd.) ook erg lekker.
Tips over voeding e.d. kun je ook vinden op

http://www.nutriciakindervoeding.nl/

Groetjes, Marijon

Je mag juist wél kruidenthee geven, echter het moet theïnevrije thee zijn...
Rooibos, groene thee is dus geschikt maar je hebt nu ook die nieuwe  Welness varianten van Pickwick; blauwe bessen, kiwi-rode sinaasappel, en cranberry nog iets. Hier vallen ze enórm in de smaak!! Ik heb het trouwens nooit extreem verdund. Ik doe een klein beetje (kwart tuitbekertje) heet water in de tuitbeker, hengel daar het theezakje in en leng verder aan met koud water. Gewone thee dus maar dan lauw. Maar ook als het koud geworden is wordt het hier nog met smaak gedronken. Ik doe hem er meer plezier mee dan diksap dus wat wil een mama nog meer??
Verder geef ik ook graag gewoon water en ook dat gaat er zonder problemen in, vind dat een kind niet altijd persé iets met een smaakje hoeft te hebben maar ook moet leren gewoon water te drinken.
Al moet ik wel zeggen dat heel veel mensen in de omgeving  daar een beetje medelijdend op reageren?!?! Zo van; gewoon water? Mag hij geen sap dan??
Alsof het zielig is, maar als je het even uitlegd vinden ze het allemaal wel weer begrijpelijk..mensen moeten gewoon even omschakelen denk ik
Een gezond eet en drink patroon begint toch bij de basis!

Groetjes Saskia

Hoi hoi,

kruidenthee is zeker gezond (maar ook met mate natuurlijk) Hier drinken wij kruidenthee van piramide. Vanmiddag een nieuwe smaak 'kabouterfeest' gegeven. Vond ie heerlijk. Zonder suiker, want dat is slecht voor de tanden en er zitten toch geen voedingsstoffen in.

Liefs,

Terug
Bovenaan