Wat te drinken met dit warme weer??

A

Anoniem

Guest
Mijn dochter is nu 3,5 maanden en wat kan ik haar het beste te dinken geven??
Geven jullie water, diksap, roosvice of aanmaak limonaden??
En hoeveel geven jullie tussen door??
Moeten ze eigenlijk wel extra drinken tussen door met dit warme weer??

Ze is natuurlijk nog veel te jong voor zoete drankjes als diksap of limonade.

Het beste kun je haar gewoon vaker aanleggen. Je borsten passen de melk aan de temperatuur aan, waardoor het dorstlessender wordt.

Als je geen bv geeft, dan kun je per fles 15-20cc extra water toevoegen. Desnoods kun je tussendoor kleine beetjes (15cc) water of rooibosthee geven, maar let op dat dat de maag niet vult waardoor ze de fles slechter drinkt.

Ik geef gewoon een beetje barleduc water tussendoor als het zo warm is.
Thomas en Sophie zijn nu bijna 13 weken en ik heb hiervoor een speciaal klein flesje.
Ik had nog van die Medela potjes waar zo'n wegwerpspeentje op past, deze heb ik overgehouden aan de eerste twee weken.
Ik moest voor elke voeding afkolven omdat ze geen van beiden aan de borst konden drinken en thuis aangekomen wilde ze alleen nog maar de speentjes van het ziekenhuis.
Dit waren speciale prematuren speentjes die we mee hebben gekregen van het ziekenhuis.
We gebruiken nu al weken Difrax flessen en spenen en zijn die potjes en spenen dus niet meer nodig.
We maken de voeding overigens ook aan met Barleduc water i.v.m. krampjes in het begin, dit hoef je niet te koken en kun je zo gebruiken.

Groetjes Patricia

Als een verpakking water (Barledus of ander merk) langer dan 24 uur open is moet je het water voor gebruik koken. Het is namelijk stilstaand water, en ook in de koelkast groeien bacterieën daar razendsnel in. Gewoon kraanwater (dat hoef je in principe ook niet te koken als je de voeding meteen geeft) is veiliger dan verpakt water.
Overigens komt Barleduc in Utrecht en Bunnik gewoon uit de kraan!

Hoi,

Ik zou inderdaad ook echt geen zoete drankjes geven op die leeftijd, het is zowieso beter om daar zolang mogelijk mee te wachten, anders willen ze niks anders meer!
Ik geef gewoon water uit de kraan of thee (niet te sterk en zonder theeine bv rooibosthee)
Thee  laat ik  met dit warme weer flink afkoelen door er extra koud water bij te doen!

Groetjes MJ

ik geef hem als hij eerder komt voor zijn voeding dan normaal een beetje suiker water, gewoon water vind hij niet lekker.
soms drinkt hij wel 50 of 70 op en na een uur zijn gewone voeding :d
ach ja........we drinken zelf ook veel meer met dit weer

Neeeee toch! Suikerwater? Dat is niet zo goed hoor! Dan liever water met een heel klein beetje kunstvoeding om de smaak van water er af te halen.
En bij borstvoeding, natuurlijk gewoon aanleggen, en vooral niet met water of sapjes klooien tot ze 6 maanden zijn.

Terug
Bovenaan