wat te drinken?

hallo,

mijn dochter is nu ruim 7 maanden ( jeetje wat gaat dat hard!! )
en ik vroeg me af wat ze mag drinken naast water ( waar ze niet zoveel aan vind ).
Roosvicee en diksak krijgt ze niet meer want daar gaat ze van aan de diaree, ik heb begrepen dat appelsap ook laxeerend is...
ik weet dat ze thee mag.... geef je dat lauw of koud? en wat voor thee mag ze ( ook met een smaakje )of maakt dat niet uit?

alvast bedankt!
groetjes Carli mv Britt 10-3-05

Hoi Carli,

Ook al vroeg actief, zie ik. Thee kan inderdaad, ik zou eerder kruidenthee geven dan engelse thee. Dus rooibosthee oid. met een beetje opvolgmelk erdoor.  Geen suiker, dan wennen zo aan zoetigheid en wat je niet kent, mis je ook niet. Verder geef ik af en toe water met een heel klein beetje melkpoeder voor de smaak, maar dan stelt het qua voedingswaarde niet zoveel voor.

Groetjes, Karin, mv Daniëlle, 14-3-05

Hallo,
Ik denk dat thee het beste zou zijn, maar dan aleen rooibos of venkel want daar zit namenlijk van nature geen theïne of looizuur in.
Kwa temperatuur denk ik dat de zelfde temp als je flesje kan aanhouden of kamer temperatuur (niet koud uit de koelkast dus) ,laat het aleen niet te lang staan.
Veel succes!
Virginia,mama van Koray

Hallo Carli,

Ik geef Hieke (01-01-2005) regelmatig koude (vruchten)thee aangelengd met water (verhouding 50/50). Op die manier heeft ze toch een 'zoet' smaakje aan haar drinken maar heeft dit verder geen invloed op haar darmen . Venkelthee heb ik ook eens geprobeerd maar dat vond ze duidelijk niet lekker, ze spuugde het met grote vaart weer uit.

Terug
Bovenaan