Wat te eten bij misselijkheid?

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben nu zo’n 7 weken zwanger van ons tweede kindje. Nu heb ik deze zwangerschap onwijs veel last van misselijkheid, iets wat ik bij mijn dochter helemaal niet had. Ik merk dat heel veel dingen die ik eet me alleen maar misselijker maken: kippensoep, cracker met kaas, bruine boterham met boter, etc. Hebben jullie tips wat bij jullie wel hielp tegen de misselijkheid? Gemberpillen slik ik al.</p>

He, wat vervelend voor je!! Ik herken het wel, had er ok behoorlijk last van. Mij hielp het in ieder geval om te blijven eten zodat je de misselijkheid deels voor bent, omdat je maag steeds iets heeft. Bananen, maria biscuits, vanillevla. Ik weet nog dat ik het ook lastig vond om iets te bedenken. Ben ook echt meerdere keren de supermarkt rond geweest, maar had nergens behoefte aan. 

Veel succes en hopelijk mag je ook genieten van je zwangerschap! 

Ik at veel aan die zakjes Knijpfruit voor kinderen en dan lekker koud, droge cream crackers, Liga babybiscuits...
Vooral proberen vaker kleine dingen te eten zodat je geen lege maag krijgt en dingen die niet te zwaar zijn. Denk dat kaas bijv. best zwaar op de maag is. 

Hier is het ook verschrikkelijk ! Gisteren met voorbedachte raden mijn groentjes gewassen en gekookt voor vandaag. Gisteren kreeg ik dit goed binnen. :)
Vanmorgen bij bet openen van de koelkast werd ik meteen misselijk van de geur.  Uiteindelijk dan maar iets anders gekozen om mee te nemen naar het werk. Gewone boterhammen met confituur ... Maar ook nu weer mottig van de geur.  Maar bon we pakken het er maar al te graag bij voor dat kleintje :) 

Als echt niks meer hielp dan was cola mijn beste vriend. Gewoon een paar slokjes en het was weer even weg.
Anders vanille vla idd

Thee water, schijf sinaasappel, citroen en plak gember erin deed bij mij wonderen.

Daarnaast geen eten pakken wat je veel moet kauwen, komt de smaak te veel vrij haha.

Cracotte crackers deden het goed bij mij en tomaten of groente soep.

Bij mijn ergste periode waren het mn geroosterde witte bolletjes met brie erop... je moet het maar bedenken haha.. maar verder wisselde het heel erg en was er geen pijl op te trekken...
Bij de eerste was het zelfs kauwgom waarvan ik over mn nek ging..

Bedankt voor de tips allemaal! Hopelijk kom ik de feestdagen een beetje fijn door! Gelukkig volgende week maandag al m'n eerste echo, dan zien we waar we het voor doen!

Terug
Bovenaan