wat te eten geven aan (te) dunne drumes (1,5)

hallo,
mijn zoontje van 1,5 is best dun op het consultatie buro zeggen ze dat hij niet te dun is maar hij mag best wat dikker. ook met kleding kopen is het lastig omdat hij best lang is maar niet dik. dus alles is of te kort of te wijd.
ik wil hem niet helemaal vol stoppen met zoetigheid maar heeft er nog iemand tips wat ik hem kan geven waar van hij wat dikker word?
bedankt.
 
Hi,

Waarschijnlijk is die bouw erfelijk???? Een van jullie ook zo lang en dun???

Misschien dat je het het beste even met een diëtiste kan doornemen..... Meestal willen koolhydraten wel lekker aanzetten.... Pasta's met saus zijn meestal goede bouwstoffen.

Maar diëtiste zou meer uitkomst kunnen geven. Als hij ook nog eens meer vatbaar is voor griepjes en dergelijke, zou je via de huisarts best een verwijzing kunnen krijgen, wordt het tenminste ook nog vergoed!

Sterkte en groetjes, Nynke
 
quote: ceciel schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('11-11-2005 13:26:08'));

hallo,
mijn zoontje van 1,5 is best dun op het consultatie buro zeggen ze dat hij niet te dun is maar hij mag best wat dikker. ook met kleding kopen is het lastig omdat hij best lang is maar niet dik. dus alles is of te kort of te wijd.
ik wil hem niet helemaal vol stoppen met zoetigheid maar heeft er nog iemand tips wat ik hem kan geven waar van hij wat dikker word?
bedankt.

hoi hoi een vraagje hoe dun is jouw zoontje dan qua gewicht en lengte mijn dochter is nu 3 jaar en 3 maanden en weegt maar 12.2 kg en is 95 cm lang dus ook dun terwijl ze volop eet dus het kan ook best aan zijn/haar bouw liggen met kleding kopen qua broeken althans is het soms ook niet makkelijk dan zijn de broeken weer te breed
terwijl mijn jongste dochter nu 7 maanden een aardige stevige tante is vergeleken met dr zus
 
Hmmm ja wat is dun?
Mijn dochtertje is vanaf het begin al onder het gemiddelde geweest en nu net 2 jaar en weegt krap 10 kilo en is een centimeter of 84 schat ik.

Ze heeft kleding aan wat normaal voor kinderen rond de 12 maanden is. En ja het cb vind dat ze ook wel wat dikker mag. Maar hoe doe ik dat. Ik stop haar niet vol met van alles. Ze krijgt 3 maaltijden per dag, fruit tussendoor, of groente als komkommer en paprika, en 1 of 2x per dag krijgt ze een koekje, rijstwafeltje of soms een chipie.

Bij haar komt het denk ik ook omdat ze bv geen melkproducten krijgt dus niets wat vet is geen kaas enz.

Maar ja als ze op haar vader en moeder lijkt dan heeft ze straks genoeg ;-)
 
als in pasta's zoveel koolhydraten ziiten en je daarvan dikker wordt hoe kan het dan dat mijn dochter van 3 jaar dan maar 95 cm is en maar 12.2 kg weegt   ze vindt pasta's hel erg lekker dat ze wel 4 tot 5 keer opschept
 
Hoi,

Waarom wil je dat je kindje dikker wordt? Als ze op hetCB zeggen dat zijn gewicht goed is dan zou ik mij geen zorgen maken. Er komen steeds meer dikke kinderen en dat is heel schrikbarend want dik zijn brengt weer allerlei risico's met zich mee.
Als het om de kleding gaat, er zijn ook merken die wat smallere kleding hebben. om maar een vb te noemen mexx en espritt zijn beide smal en zo zijn er nog wel wat merken. Evt zelf maken of vermaken als je het zelf niet kunt misschien is er iemand in je omgeving die het wel kan.

groetjes Renée
 
hoi ceciel,

tja wat is te dun net wat ze allemaal zeggen.
ik denk dat je blij moet wezen met al dat overgewicht van tegenwoordig.
mijn zoontje is dun en klein is twee maar iedereen denk dat hij een is.
hij heeft nu wel maat 92 maar alles zakt van zijn kont en de mouwtjes moet ik altijd 1 slag omdraaien.broeken heeft hij nog meestal 86 en zakt ook af.  ik zou zeggen gebruik een bruutels en maak je zeker niet dik om te dun.
groetjes monique
 
Terug
Bovenaan