wat te eten

A

Anoniem

Guest
Ik gooi er maar eens een lekkere onzin topic in.
Wat eten we vanavond?
Op maandag doe ik meestal boodschappen voor ma/di/woe. Dus zit nu te pijnzen wat ik  de komende avonden op tafel zal toveren.
Wij zijn allemaal verzot op andijviestampot dus ik denk dat dat er sowieso maar van moet komen!
Wie brengt me op een idee!

groetjes,
Achnita

Hoi,

Ja een heerlijk onzin topic, maar ook ik kan er iedere keer mijn hoofd over breken.
Wij zijn hier thuis allemaal gek op pasta! Gaatjes pasta (tortelini), zoals mijn dochter dat noemt, is favoriet. Ik maak daar dan een 'rode sauce' (gewoon uit een potje) met gehakt bij en geroerbaktegroenten (courgette, paprika, mais) met italiaanse kruiden bij.

Nog een hit: bonenschotel.
Aardappelschijfjes bakken, aan het eind een courgetten in stukjes meebakken. Boontjes koken en gehakt rul bakken en lekker kruiden (wij houden wel van pittig). Alles door elkaar in een oven schotel, beetje kaas erover heen en even in de oven of onder de grill. Jammie !

Verder eten we ook graag wereld gerechten zoals kip Madras of kip Siam. Het enige nadeel daaraan vind ik dat er zo weinig groenten doorheen gaan. Die voeg ik dus meestal zelf maar toe of we eten ze appart.

Spinazie is de favoriete groente van onze dochter (die echt een alles eter is, dus we hebben mazzel). Soms maak ik spinazieschotel. Laagje aardappelpuree, laagje gehakt, laagje spinazie en weer een laagje aardappelpuree. Kaas eroverheen en weer even in de oven of onder de grill.

Als ik het zo bekijk zijn we groot afnemer van gehakt, maar dat valt in de praktijk reuze mee.

Succes met boodschappen doen en met koken!

Groetjes, Karin

Hai,

Ik doe ook altijd boodschappen op maandag voor ma/di/wo! Ik heb de boodschappen vanochtend gehaald en ik had geen idee wat ik moest kopen. Elke keer weer moeilijk...

Maar ik heb het volgende gehaald:
maandag: gehaktbal met sla en opgebakken aardappeltjes
dinsdag: chicken tonight met kip en lekker veel taugé met rijst erbij
woensdag; tortelini

Dat was het!

Groetjes!

Vandaag eten wij Nasi en morgen een stamppot. Woesdag eet ik de Nasie van maandag op (deze dag ben ik laat thuis). Donderdag eten we meestal gewoon aardappels groente vlees en vrijdag eten we meestel frietje of pizza. Lekker makkelijk. Op zaterdag meestal een pasta en op zondag ook makkelijk lekker belegde stokbroodjes enzo.

Nou eet smakelijk!

Dikke kus

Saskia mv RIk 04-07-07

Ja altijd moeilijk.
Vraag me vriend ook weleens wat zullen we eten.
een veelgehoord antwoord is dan doe maar iets met aardappels. Tje heb ik wat aan.

Maar goed vanavond eten we aardappels met spruiten en een blinde vink
dinsdag macroni en woensdag heb ik avonddienst van het werk dus mag die het lekker zelf uitzoeken.
Zal wel een hapje meeprikken worden met de dienstdoende oppasoma.

Een favoriet gerecht bij ons is kip kerrie met rijst.
of aardappels met gehaktschotel.
Je rult wat gehakt gooit er alle soorten groente in die je lekker erin vind.
zakje macronmix of liever chilliconcarne mix erdoor en klaar.

Terug
Bovenaan