Wat te vertellen aan omgeving (alcohol)

Sophia

New member
Hallo allemaal,

Ik heb een vraagje, zeer recent hebben mijn vriend en ik besloten er voor te gaan. Nu ben ik iemand die; als ik het doe dan wil ik het ook goed doen. Vandaar dat ik amper tot geen alcohol meer wil gaan drinken. Alleen dat gaat natuurlijk wel opvallen in mijn omgeving. Ik vertel liever nog niet dat we er mee bezig zijn, liever als het eenmaal gelukt is :)

Nu is mijn vraag; wat vertel je jouw omgeving als ze vragen waarom je opeens (bijna) geen alcohol meer drinkt?

Ik kan geen 'smoesjes' bedenken. Of het zijn smoesjes die na 1 of 2 keer zeggen niet geloofwaardig meer zijn.

Please help!

Liefs
 
Ik merk dat ik er slecht van slaap en echt zo verrot ben 'smorgens. Ik trek dat niet meer met mijn werk, ben geen 18 meer. 
Dat zou ik zeggen, snapt ook bijna iedereen wel ?.
Succes! Groetjes FT
 
Ik begrijp je helemaal, ik drink liever ook helemaal geen alcohol nu we bezig zijn met zwanger worden. Ik ben tegenwoordig gewoon heel vaak de BOB. 
 
100 dagen zonder alcohol challange. Laat ze het dan gewoon opzoeken op internet. Daarna kun je overstappen door te zeggen dat het je echt heel goed bevallen is.
 
Hey,
 
Ik begrijp je helemaal! Ik heb exact hetzelfde. Ik had laatst antibiotica en daar mag je ook niet bij drinken. En ik kreeg meerdere keren de vraag of ik zwanger was. Ik vind het ook enorm lastig om het te "verbergen". 
De 100 dagen challenge heb ik ook als tip gekregen van iemand. En die ga ik zelf denk ik ook gebruiken.
 
Ik ben al voor we zwanger willen worden gestopt met alcohol, gewoon om te kijken hoe het leven is zonder alcohol. Er werd helemaal niet raar van opgekeken. In mijn omgeving doen steeds meer mensen een alcoholvrij jaar. Dus ik zou gewoon zoiets zeggen.
 
Terug
Bovenaan