Wat te verwachten na curettage? klachten? hoe lang?

A

Anoniem

Guest
He meiden,

Ik krijg a.s. maandag een curettage omdat mijn mk niet vanzelf op gang komt en het vruchtje al sinds 3 weken niet gegroeid is.
Kan iemand vertellen of je naast bloedverlies na de curettage nog ergens last van kunt hebben? We vertrekken woensdagochtend op vakantie en wil graag voorbereid zijn op wat me eventueel te wachten staat.

groetjes en alvast bedankt voor de reacties,
Dion

Hoi Dion,

ik ben 30 januari gecurreteerd, welliswaar op placenta resten, en die zaten heel vast dus ze hebben eerste met tangen moeten trekken en daarna zuigen...
Maar ik had alleen die dag een beetje zeurderige buikpijn.

Ik kreeg 's ochtends 2x 500mg paracetamol, en heb voor een ruggenprik gekozen.
's middags was ik weer thuis en ze zeiden tegen mij dat ik nog 3x 2x500mg mocht hebben, ik vond dat niet nodig, alleen voor het slapen heb ik nog 2x50mg ingenomen, zodat ik 's nachts niet wakker zou worden van de pijn.
En verder heb ik geen last meer gehad, wel veel bloed verloren nog na die tijd.
Dus ik raad je aan paracetamol (is niet bloedverdunnend) en veel maandverband mee te nemen want tampons mag je eerst niet gebruiken.

Liefs Randy

Hoi,

Ik ben op een woensdag gecurrateerd, en heb tot na het weekeind daar wat last van gehad. Ik was redelijk normaal aan ´t bloeden, alsof ik flink ongesteld was. En ik had wat zeurende pijn onder in mijn buik. Ik ben onder volledige narcose geweest en volgens mij had ik daar het meeste last van. Was flink moe, maar ja dat kan natuurlijk ook gewoon van de hormonen zijn geweest. Al was dat voor die tijd niet zo.

Sterkte maandag! En een Fijne vakantie woensdag!

Groetjes Kirsten

Bedankt voor de reacties meiden!
Ik ben in ieder geval gerustgesteld. Ga woensdag lekker op vakantie en ook al zal skien er wellicht niet inzitten, een lekkere bergwandeling moet zeker kunnen lukken. Even lekker de frisse lucht in, gedachten verzetten en dit hoofdstuk proberen te verwerken.
Daarna met frisse moed weer verder proberen toch een klein wondertje uiteindelijk in onze armen te krijgen (klinkt zo  makkelijk he?, zal mentaal nog moeilijk genoeg worden de komende tijd, maar we geven de hoop niet op).

Hoop dat ook jullie snel weer zwanger zijn en dat we allemaal snel mogen genieten van een klein wondertje in onze armen.

groetjes,
Dion

Terug
Bovenaan