Wat tegen krampjes te doen?

Hallo,

Onze zoon van 6 1/2 week heeft dagelijks last van krampjes. Meestal is dit savonds en snachts. Ik heb al een kromme fles opgehaald bij de drogist, maar ik heb het idee dat hij daarvan meer spuugt. Ik gebruik nu dus weer de avent fles en het spugen is vriwel direct minder geworden?!
Nu is mijn vraag dat ik verschillende verhalen hoor over middeltjes tegen krampjes.
De kraamverzorgster had het over venkelwater en hier op het forum lees ik vaak cynababy.
Wat zijn jullie ervaringen met deze middetjes?
Anje
 
ik heb zelf geen ervaring met darmkrapjes bij onze zoon,ik had wel na de geboorte van vsm druppels gehaald voor het geval dat.dit is natuurlijke basis dus wie weet heb je daar wat aan.gewoon bij drogiste ne geloof kruidvat te krijgen.

groetjes
 
hallo

ik heb ook een dochtertje van nu 6 weken en die heeft ook veel last gehad en nog wel van krampjes
ook heb ik de vsm druppels gebruikt china baby en dat hielp wel maar ik heb van de kraamzorg nog een middeltje wat heel goed werkt alleen weet neit waar je woont want ze zijn op het moment alleen in duistland verkrijgbaar.
de naam is SAB SIMPLEX.deze druppels doe je gewoon in de fles voeding en ze worden in duitsland standaard in het kraam paket gegeven.

groetjes diana
 
Hallo,

Graag wil ik je laten weten dat Cinababy wel een goed middel is maar wat je ook kan doen is als je de kleine naar bed brengt even een hydrofiele doek warm maken in de magnetron verwarmen en daarna om  het buikje wikkelen zo kan de kleine lekker in slaap vallen  omdat warmte verzacht (dit kregen wij als tip vanuit het ziekenhuis mee).  En wat wij ook deden is  zodra  er krampjes kwamen de  voetjes van de kleine vast pakken en wiebelen dat hielp bij ons  heel goed.  

Verder wens ik  je heel veel succes ermee.  

Gr. Natalie  
 
hai, onze dochter had ook bijna dagelijks last van krampjes. wat wij hebben gedaan is bij elke fles 20 ml venkelthee in de fles. daarna haar gewone hoeveelheid in de fles, goed schudden en lekker laten drinken. Wij hebben dit gedaan tot ze 4 maand oud was en vanaf het begin geen last meer van krampjes bij haar. Succes
 
hoi onze dochter heeft daar ook veel last van gehad.
We hebben voor haar een andere fles gekocht bfree er komt
hier niet zoveel lucht met het eten naar binnen,wat weer krampjes geeft.
Je kunt ze bij apotheken kopen en ook uitgebreide babyzaken.
het scheelde voor haar best veel. Ook zijn we bij een homeopaat geweest
die chamomilla pillen/balletjes gaf. Die moesten we twee in d`r fles doen. Meteen
daarna ontspande haar buik,kwamen de scheten eruit. Ze hoefde dan ook niet te huilen, dus ook geen lucht te happen wat dan weer buikpijn gaf.
veel succes!!
 
Hallo,

Onze dochter is nu 5 maanden en eindelijk zijn we al een hele poos vd darmkrampjes verwijdert.
Wat wij deden, was dat ik twee bekers venkelthee dronk of ik een beker en onze dochter twee theelepetjes.Dus t is echt of/of.
Maar wat ook prima werkt is inderdaad cinababy( wat een gouden uitvinding)
En om de darmpjes wat meer rust te geven dronk en drink ik nu rooibosthee.
Dus je mag niet en venkelthee en rooibosthee maar kijk wat voor jullie t beste is.
Wat t verder ook  iets verlichte,  was t dragen over je schouder of je kindje over de arm.
Heeft de kraamhulp je die houding geleerd?
Maar je kindje zal zelf aan geven wat ze prettig vindt.
Het is een zware periode maar ik geloofde dat ook bijna niet, maar er komt dus echt een eind aan die nare tijd!
En t is een teken dat de darmpjes goed hun werk doen!1
Veel succes.
Groetjes Jeannette.
 
Terug
Bovenaan