Wat trek ik mijn baby van 3 weken oud aan

<p>Onze dochter is vandaag 3 weken en 3 dagen oud.</p><p>Wij vinden het super lastig wat wij onze dochter voor kleding moeten aantrekken. Zowel binnen, als buiten en met het slapen gaan.</p><p>- Wat trek je haar met deze temperatuur binnen aan? En buiten?</p><p>- Moet het mutsje in bed, binnen en buiten nog op?</p><p>- Wat doe je aan als ze gaat slapen in haar bedje? En hoeveel lakens/dekens? Nog met kruik voorverwarmen?</p><p>- Wij bakeren haar ook in. Wat moet ze dan voor kleertjes aan en hoeveel lakens/dekens? </p><p>Ik zie veel informatie over Tog, maar dat snap ik niet helemaal.</p><p>Wij kleden haar nu alsvolgt aan naar bed: mutsje, rompertje lange mouwen, boxpakje of shirtje en broekje, sokjes, eventueel inbakerdoek, lakentje, dun dekentje en nog een iets dikkere deken. Bedje van te voren opwarmen met kruik.</p><p>Dit doen wij nog vanuit de kraamweek, maar volgens mij is dit veel te warm?</p><p>Ik hoop dat jullie ons kunnen helpen.</p>
 
Het hangt een beetje af hoe goed je kindje zichzelf warm kan houden. Mijn dochtertje heeft het bijvoorbeeld veel sneller koud dan haar broer. Maar na 3 weken hadden ze beide geen mutsje meer op en geen kruik meer. 
Als je onzeker bent af en toe temperaturen. Basis regel is 1 laagje meer dan jijzelf, dat is bijvoorbeeld de romper. 
Al kijkend naar het weer zou ik met mijn kindjes zeggen een lange mouwen romper met een dunne longsleeve (of korte mouwen romper met een dikker truitje), joggingbroek en sokjes. 
Naar buiten een vestje erover, mutsje op en onder een dekentje. In de draagdoek een vestje en eventueel een grote sjaal om jezelf en kindje heen slaan.
In bed droegen ze hetzelfde als gedurende de dag. 
Zou bijvoorbeeld een keer jaar overdag temperaturen en een keer s nachts. Niet dagelijks, maar als je twijfelt. Dan leer je de temperatuur van je kindje vanzelf kennen.
 
 
Ditzelfde had onze dochter ook aan toen ze 3 weken was, maar toen was het januari. 
Ik zou voor nu een deken s nachts achterwege laten. 
Ik ben ook voor het eerst moeder geworden in december en vond dit ook een lastig onderwerp. Inmiddels heb ik wel door dat we ons kind te snel te warm aankleden. Onze dochter meld zich als ze het koud heeft en je kindje kan beter iets te koud zijn dan te warm. 
 
Buiten zou ik wel een jasje en mutsje op doen, ook als je je kindje in de draagzak hebt. 
Ik zou langzaam wel het voorverwarmen met de kruik en het mutsje in bed afbouwen.
maar volg vooral je eigen gevoel!!!!
 
Mutsje binnen hoeft niet als ze goed haar warmte kan vast houden.  Buiten zou ik het nog wel doen, vooral als de wind nog zo koud is. Voor nu zou ik haar nog lekker warm aankleden. 
Voor het bedje zou ik een deken minder doen. Dit lijkt me inderdaad erg warm. Ik heb een babyfoon die ook de temperatuur van de kamer aangeeft. Toen ze zo klein was gebruikte ik dat veel om in te schatten of ze het warm of koud had. 
Ik moet zeggen dat het nu ook wel lastig is, de temperatuur schommelt te veel op dit moment.
 
Je kan in haar nekje voelen of het warm genoeg is..
Ik vond het ook lastig vooral omdat onze zoon het snel warm heeft! Hij heeft soms minder aan dan ik.. Maar hij gaat gewoon huilen als ie het te warm heeft..
Nu met deze temperaturen een korte mouwen romper, shirtje met lange mouwen, broekje en sokjes.
Buiten zijn jas aan, zowel in de draagzak als kinderwagen. 
In bed alleen zn romper en slaapzak. Geen dekens
 
Bedankt voor de tips. Vannacht de kruik en het mutsje weggelaten. Ze was 36,7 incl inbakerdoek en ook de dekens en laken. Veel meer moet ik dus niet weglaten hihi
 
Terug
Bovenaan