Wat trek je aan?

Hoi allemaal,
Allereerst...ik reageer niet zo vaak maar check regelmatig dit forum en vind het echt fijn om jullie berichtjes te lezen. Dank daarvoor!

Nu mijn vraag....wat trek je eigenlijk aan als je aan het bevallen bent? Het kan best lang duren, dus kun je dan nog gewoon een broek aan in het begin? Misschien rare vraag, maar ik heb gewoon nog geen beeld...het is mijn eerste...

En nog een vraag...eerder heb ik gepost over wel/niet een zwangerschapscursus en ik doe nu toch zwangerschapsyoga. Ik ben vrij laat ingestroomd (met 32 weken begonnen), en we doen alleen maar oefeningen en 'naar je buik toe ademen', ik heb nog niets gehad over verschillende weeen en hoe je daar doorheen moet ademen/puffen. Denken jullie dat ik dit nog moet krijgen of hoef je dat niet altijd te hebben?

Lonneke
morgen 35 weken

Hoi Lonneke,

Ik ben van het februari forum en dus inmiddels de trotse moeder van een zoontje.

Ik droeg tijdens de inleiding gewoon een lekker huispak, met een shirtje. Niks geen strak gedoen om me lijf gewoon lekker luchtig.

Tijdens de bevalling zelf draag je niet zoveel, alleen een shirt, zou ik persoonlijk niet te lang of te wijd doen, krijg je het alleen maar warm van en geloof me, dat heb je al. Ik had een shirt met spaghettiebandjes aan.

Groetjes Anouska

hoi, Ik had bij mijn eerste een boxershort van mijn man aan en een hemdje (was de hele dag warm). Bij de 2e gebeurde het in de nacht en had ik dus mijn nachthemd aan. Toen ik naar het ziekenhuis ging heb ik een joggingbroek aangetrokken. In mijn tas had ik een schoon nachthemd, joggingpak en badjas meegenomen. Wat betreft deyoga, je moet het nog wel krijgen, anders heb je er niks aan. Misschien even aan de lerares vragen? Succes!

Hoi,

ik had bij mijn eerste een oversized hemd aan. Hoewel het januari was was het in het ziekenhuis erg warm en zeker toen ik koorts kreeg was ik erg blij met zoiets luchtigs. Ik heb eingenlijk vanaf het begin af aan op bed gelegen (nog een keertje naar de wc geweest meen ik) dus had genoeg aan dat hemd, maar denk dat dat voor iedereen anders ligt. Dikke sokken die overal zo aangeraden worden heb ik niet aangeraakt, ook niet in de dagen na de bevalling. Ik heb het wel ontzettend koud gehad bij het naar huis rijden (5 minuten) en thuis ook, ziekenhuis een stuk warmer... (maar dat zal in april ook wel meevallen...)
Van de yoga, zou ik inderdaad even navragen...

groetjes Natasja

Hi, ik heb bij mijn andere bevallingen altijd een hemdje aan gehad. In het begin ook nog iets van een joggingbroek, maar op een gegeven moment stond ik dan weer wel en dan weer niet onder de douche, en had ik geen zin om iedere keer een broek aan te doen.
Wel heb ik zwarte hemdjes, zie je de vlekken niet zo op (voor de eerste foto's)

Ik heb nog nooit ene cursus gevolgd, en ik wist automatisch wat ik moest doen.

haha, ik had bij de eerste het pyjama jasje van mijn man aan (lekker ruim) en bij de tweede, hoogzomer, mijn nachthempje met spagettibandjes, en straks? Geen idee. Zie het wel.....

Ik heb drie keer hetzelfde nachthemd aangehad...steeds daarvoor bewaard en anders draag ik het nooit! Soort bijgeloof denk ik...hihihihi. Maar het ligt alweer klaar, hoor! Wees trouwens niet bang dat je het te koud krijgt...de vk gooit de verwarming in je kamer wel omhoog! Stel je voor dat het kindje het anders te koud zou krijgen....
Over de cursus: Wel even aangeven dat je daar behoefte aan hebt, ik weet niet of het standaard erbij hoort. Zelf heb ik nooit een cursus afgemaakt. Bij de vierde leek het me vrij zinloos om te gaan volgen...
Verder over de bevalling: volg je gevoel en vertrouw op je lichaam en de vk!

Terug
Bovenaan