wat trekken jullie je kindjes allemaal aan in bedje met de kou???

Ik heb echt geen idee wat ze nou allemaal aan moet. zowel overdag niet als 's nachtes niet.

Ik doe nu steeds overdag kleertjes gewoon aan, met een extra vestje en mutsje.Verder drie dekentjes en moet ze dan ook nog een kruik???????Ik weet t nie??? het lijkt me allemaal zo warm. Maar let op.... Ik heb geen verwarming!!!

En 's nachts altijd precies t zelfde maar dan zeker weten met een kruik.

Wat doen jullie je kindjes aan??? En wat is warm genoeg??? Moet die muts zowiezo overdag en 's nachts??? En als het echt winter word, wat dan???? Nog meer kleren en kruiken???

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

groetjessss Nadine.

Hoe oud is je kindje dan? Omdat het nog een mutsje op heeft?
Ons zoontje van ruim 7 mnd ligt overdag met zijn kleren in een winterslaapzak met mouwen en s'nachts in een pyjama met een extra dekentje over de slaapzak heen.
Wij hebben wel een verwarming, maar die staat nooit aan boven, misschien als het straks erg gaat vriezen maar anders niet hoor.

Groetjes..

Mijn kleine man is nu 7 weken oud en slaapt op onze slaapkamer...in de kou en heeft een pyamaatje aan en ligt onder 1 dekentje(dubbelgevouwen) en 1 kruikje.

Lees de adviezen eens door zou ik zeggen over veilig slapen......staan hele goede tips in,ik weet wel dat het heel slecht is om je kindje onder meerdere lagen dekentjes te laten slapen,beter 1 of max 2 dekentjes en een lekkere warme slaapzak dan zoveel lagen....eventueel kun je een kruikje aan de voetjes leggen.

Als het nekje maar lekker warm aanvoelt,dat handjes en hoofdje kouder zijn geeft niet,is alleen maar gezond.

Groetjes Gea

Hoi,
Ik heb mijn meisje in huis en in bed nooit een mutsje op gedaan,alleen de eerste dag geloof ik(ze is nu 15 wkn).Ik zou het niet doen als ik jouw was.Verder slaapt ze in pyama en slaapzak.Vandaag heb ik de combi sleeper gekocht en die ga ik vannacht gebruiken,daarbij mag jezelfs geen dekentjes meer gebruiken.Overdag(`s middags als ze na bed gaat ),gaat ze ook in slaapzak maar met kleertjes aan,geen broek of het moet al echt koud zijn.
Groetjes Gaby

volgens mij zijn de mutsjes echt alleen voor de eerste dagen, net als de kruiken. Omdat ze dan nog moeten leren zelf hun temperatuur op peil te houden. Zodra ze hun temperatuur zelf constant kunnen houden, mogen die hulpmiddelen de kast in.

Ons zoontje legden we snachts altijd in een rompertje met een pyamaatje onder een dubbelgevouwen dekentje. Als het echt heel koud werd legden we wel eens een "gewone" kruik in zijn bedje voordat we hem erin legden. dan was het vast een beetje behaaglijk. Verder deden we dan een rompertje met lange mouwen aan. En als het echt koud werd, dan deden we een extra deken.

Maar je moet oppassen met teveel warmte: het kan een van de risicifactoren zijn voor wiegedood. Maar dat gebeurt niet zomaar, hoor.

greet

Hoi Nadine,

Ik heb altijd gehoord dat je je kinderen hetzelfde aantrekt als jijzelf zou doen. En dat werkt prima.

's Nachts heeft mijn zoontje altijd een rompertje, een t-shirt met
lange mouwen en een slaapzak aan (negen maanden, maar alijd zo gedaan,
in de zomer geen t-shirt en een luchtiger slaapzakje). Daaroverheen één
dekentje, twee als het heel erg koud wordt. Overdag leg ik 'm eigenlijk
altijd zó in bed, met al zijn kleren aan (broek aanhouden) en er gaat
een dekentje overheen.

Overdag als je naar buiten gaat moet je er natuurlijk rekening mee
houden dat je kindje stil ligt. Maar voor de rest geldt hetzelfde. Als
jij een muts te warm vindt vindt je dochtertje dat vast ook.

Groetjes.

Terug
Bovenaan