Wat verstaat iedereen toch onder "rommelen"???


Hoi meiden,

ik lees zó vaak dat voor de bevalling op gang komt het al aan het rommelen is, maar wat wordt daar nou precies mee bedoelt? Wat voel je, waar voel je iets..... Al met al, hoe?
Zelf ben ik nu 37w2d zwanger, en van mij mag het dan ook al echt snel komen hoor.... Heb veel harde buiken, baby is al volledig ingedaald en slaap nog maar 3 tot 4 uur p.d.
Maar net als menstruatie krampen.... Ik heb nooit last gehad van menstruatie krampen, dus weet ook totaal niet hoe die aanvoelen. Wie kan mij dat precies zeggen en waar voel je die krampen precies?
En is het een fabeltje of echt, dat de bevalling in zicht is wanneer je bloeddruk stijgt? Ik zit bijna altijd op 105/55, die keer dat het hoger was, was 1 keer en in het midden v mijn zwangerschap.
Ja, hihi, als je zo dicht bij het zicht komt, wil je alles het liefst denk ik als herkenningspunt zien.....

Nou, ik ben benieuwd...

Groetjes Cody
37w2d
 
Hoi ik snap precies wat je bedoelt. Bij mijn eerste zwangerschap kreeg ik dit ook steeds te horen, en had zoiets van ja zal wel. Maar wat mijn idee erbij is. Voordat ik moest bevallen, begon ik vrijdags beetje last te krijgen van rugpijn en harde buiken en zat niet helemaal lekker in me vel. Zaterdags smiddags braken me vliezen, dus had ik die vrijdag al voortekenen van dat het zou gaan beginnen. ZOndags is me zoontje pas geboren, maar het heeft dus wel paar dagen van te voren geduurd voor het daadwerkelijk begon. Ik denk dat met name is dat je wat meer last van harde buiken heb en gezeur in je buik Maar is bij iedereen verschillend, sommige hebben nergens last van. Nou succes
 
Rommelen is in principe voorweeën hebben... ze zijn nog niet echt regelmatig en ze zijn ook niet erg pijnlijk (je voelt ze wel hoor!! maar echt pijnlijk komt pas later, al vond ik bij mijn eerste ook de eerste weeën/eerste gerommel wel pijnlijk.... de weeën daarna worden nog pijnlijker!) Ik denk dat je het rommelen het beste kan vergelijken met harde buiken alleen dan iets zeurderiger.... Voorweeën zijn vervelend, je denkt dan echt dat het begonnen is, maar een uurtje of wat later, verdwijnen ze weer..... Het kan je flink op het verkeerde been zetten! Bij mijn tweede had ik er veel last van en dus ook de verloskundige al een keer gebeld.... zakten ze weer weg.... weer afgebeld....
Bij mijn derde heb ik gewoon gewacht tot die voorweeën echt pijnlijk werden. Ze kwamen al een paar uur om de 3 minuten, maar waren nog heel goed weg te ademen... pas dat ik echt moest puffen, ben ik gaan bellen...
Het is gewoon heel moeilijk het goed te beschrijven... voor iedereen voelt het weer anders en gevoel is gewoon heel slecht uit te leggen.... In principe zeggen de vk dat als je bevalling echt begonnen is, dat je dat wel weet! Maarja ik werd zelfs bij mijn tweede nog op het verkeerde been gezet.... Dus zal je dat mij niet meer horen zeggen!
Ik hoop zo wat van je vragen beantwoord te hebben. Succes met de bevalling!
Groetjes Nynke
 
Hoi Cody!
Weet precies wat je bedoelt... ik begin het me nu toch ook af te vragen. Een collegaatjes die in februaris bevallen die belde me van de week en ze zei dat het bij haar begon met steken onder in haar vagina. Een ander zegt weer met buikkrampen onderin en harde buiken. En allemaal zeggen ze (ja, achteraf...) dat je het voelt als het echt begonnen is. Nou ja Cody het enige wat we kunnen doen is afwachten en goed naar onze lichamen luisteren. Ik had 1,5 week geleden 3 uur achterelkaar om de 10 minuten samentrekkingen van m'n baarmoeder en ik dacht ojee en toen stopten ze. Deden geen pijn, gewoon weg te ademen. Ik laat het wel allemaal gebeuren we zien het wel!!!
Succes
Taatje
36w5d
 
Terug
Bovenaan