Wat vertel je over Sinterklaas?

Hebben jullie kinderen al vragen over Sinterklaas? Ik heb aan Isabelle uitgelegd dat Sinterklaas en zijn zwarte Pieten nu op de boot zitten met alle cadeautjes en natuurlijk met Americo en dat ze morgen hier de haven in varen! Daarop vroeg Isabelle waar ze dan s' nachts gaan slapen. hihi Wat moest ik daar nou op zeggen? Ik wilde bijna zeggen in een hotel, maar das niet helemaal waar! Dus ik zei dat ze ergens in een mooi huis gaan slapen.

Groetjes Babybelle

Wij kijken het Sinterklaas journaal op Ned. 3. Daar vertel in ondertussen meer in Rik zijn taal wat er allemaal gebeurd. Nou en dan moet je dat smoeltje van hem zien. En dan ziet ie die kadootjes op die boot, je lacht je rot met de opmerkingen die die geeft. Hij vroeg gisteren of er voor hem ook een in lag. Ik heb natuurlijk ja gezegd, maar dat hij nog even moest wachten omdat ze niet allemaal tegelijk gebracht kunnen worden.
Maar ik vind het zelf zo leuk nu op deze leeftijd!

Liefs Saskia

Eigenlijk vertellen wij niet zoveel. Alleen dat Sinterklaas en de pieten morgen komen. Verder kijken we Sinterklaas journaal. Geen idee of ze het een beetje snapt eigenlijk.

Hier zijn we de dag voor de intocht samen naar de bioscoop geweest naar Sinterklaas en de verdwenen pakjesboot. Marissa vond het fantastisch. Vandaag de intocht gedaan en ook dat was feest. We gaan ook nog naar het kasteel van Sinterklaas in Helmond, dan kan ze zien waar Sinterklaas woont in Nederland. Marissa mag elke avond haar schoen zetten maar ze is nog te klein voor echte vragen. Wij gaan haar hier vertellen dat Sint van de tv de echte is en de rest allemaal hulp Sinterklazen. Verder hebben we hier afgesproken dat we nooit gaan dreigen met Sinterklaas en dat ze anders geen kado's krijgt of zo, dat vind ik persoonlijk echt niet kunnen. Voor het overige deel zien we het wel als ze eenmaal zo groot is

groetjes Linda

Terug
Bovenaan