Wat vind de baby leuk?

Wat is jullie ervaring met wat een baby leuk vindt? Die van ons wordt vrijdag 4 weken, hij begint gerichter te kijken. Ik merk als ik voor hem zing dat hij dat erg leuk vind (ken helaas nog maar 5 kinderliedjes maar goed, dat weet hij niet). Wie heeft er nog meer uitgevonden wat hun kleine man of vrouw intrigeert?
 
Het is niet gek om je maar te beperken tot 5 liedjes, dan herkent je kindje de liedjes veel sneller.
Wat mijn dochters ook leuk vonden, toen ze iets ouder waren was de schaduw op de muur.
 
Een kinder CD opzetten (bijv de teddyberen picknick cd) , dit elke dag een keer doen, dan beginnen ze de CD te herkennen. Mijn kids moesten dan altijd heel erg lachen als die CD weer begon.
Hoe groter ze werden, hoe meer ze erop gingen reageren (eerst lachen, daarna klappen, daarna meedansen etc)

Groetjes Renata.
 
Gezichten bekijken en imiteren.

Als je op de bank of in bed gaat zitten met je knieen opgetrokken. Leg je baby tegen je benen aan zodat je elkaar aan kan kijken. Wacht tot je oogcontact hebt en dan maak je gezichtjes (mond open, wenkbrauwen optrekken  of tong uitsteken). Houdt het gezicht even vast en dan gaat je baby dat proberen na te doen. Hij moet hiervoor wel even de tijd krijgen en hij moet heel alert zijn op dat moment.

Cas vind het ook reuze interessant als ik zit te eten. Dan zit hij naar mijn mond te staren, en gaat zelf ook hapbeweginkjes maken. Heel grappig is dat.

 
Mijn dochter vond het op die leeftijd prachtig om alles goed te bekijken. Ze was echt haar omgeving aan het verkennen en pakte alles met haar ogen. Ik heb heel wat met haar rondgewandeld in ons huis. Alles werd aandachtig bekeken... de schilderen aan de muur, foto's, planten enz. Alles wat veel contrast bezat, vond ze prachtig.
 
als je je aanmeld bij nutricia... krijg je een gratis cd met allemaal kinderliedjes... vind mijn dochter erg leuk... die is nu bijna 5 maand... je krijgt dat ook vaker post van nutricia met soms gratis proefprodukten...
 
Terug
Bovenaan