Wat vinden de andere kinderen ervan?

ja die van mij vinden het geweldig! vechten constant of het een jongen of een meisje is.
mijn zoon zei mam als het geboren is en het is nacht moet je ons wel gelijk wakker maken he..
dus ik zei nou mama gaat naar het ziekenhuis als de baby geboren word, wij zijn dan niet thuis.
zegtie o word de baby dan geboren als jij niet thuis bent?
schitterend.. heb echt moeten lachten.

mn oudste wordt overmorgen 4 jaar en snapt heel erg goed dat ik een baby in mn buik heb.
ze is met alle echo's mee geweest. op tv naar de baby kijken, noemt ze dat hihihi
ze weet ook al wat de naam van haar broertje wordt en weet dat heel goed geheim te houden.
heel vaak komt ze even kroelen en kusjes geven met mn buik. echt wel 2 a 3 keer op een dag.
de jongste snapt er nog niet zo heel veel van maar loopt ook mn buik af te zoenen (en er op te meppen whahaha) dat er een broertje in zit snapt ze niet maar ze is dan ook nog maar 20 maanden.

liefs, do

Mijn dochter is al 6 ze weet dat ze een broertje krijgt en ook dat de opa's en oma's het niet willen weten dus zegt ze niets. Laatst toen ik haar naar school wou brengen hadden we het nog even over haar broertje de deur was nog niet open of ze zei al
'mama je moet nu baby zeggen anders weet iedereen dat ik een broertje krijg. Geweldig om zoiets te horen. Ze is ook al vastbesloten om de baby aan het lachen te maken als ie huilt.

Mijn kinderen zijn nog wat klein om het helemaal te begrijpen. Mn oudste zoon weet dat er een baby komt en vraagt mij nu elke dag of het al komt. We hebben een kalender gemaakt waarop hij elke dag een streepje mag zetten.
Het weet nog wel een klein beetje van de komst van mijn dochter vorig jaar, maar niet veel dus hij moet het grotendeels weer opnieuw beleven.
Mn dochter beseft er nog niets van en dat is logisch ze is amper 1.

Hier een van 3 1/2, die heeft het wel goed door. Werknaam is Bob en er worden geregeld vragen gesteld over Bob. Ook is hij druk met knuffel in en uit wieg, muziekje aan, luiertje om, slaapzakje aan, mutsje op ( hij heeft wat oude kleertjes gekregen die zijn knuffel aankan), hele rollenspellen vinden hier plaats ( maar dat is zijn ding, hij is zelden " gewoon Finn" maar vaker zwarte piet, dribbel, treinconducteur, of iets anders ;)

Mijn dochter is nu 16 maand en heeft naar mijn idee heel goed in de gaten wat er aan de hand is. Ze zegt zelden papa of mama, dus praten zit er nog even niet in. Maar als je haar vraagt waar de baby is dan weet ze dit echt wel! En een paar keer per dag dat ze uit zich zelf de buik gaat aaien of kusjes geven, echt schattig!
Liefs

mijn dochter is nu bijna 5 en die krijgt het uiteraard ook volop mee. Helemaal geweldig en iedereen die t horen wil mag weten dat ze een zusje krijgt!! Ze had zelf al een naam verzonnen voor de baby maar heeft nu wel begrepen dat wij die gaan verzinnen. Daarnaast zegt ze ook gelijk dat als de baby geboren zij ook bijna jarig is, aangezien er tussen de uitgerekende datum en haar verjaardag 2 weken zit ;) Ze vraagt nu al of ze me straks mag helpen en op poppie wordt flink geoefend voor het zuster/moederschap hahahah

Terug
Bovenaan