Wat vinden jullie een GOEDE anti-lek beker?

Hallo,

Ik ben aan het kijken voor een GOEDE (groter formaat) anti-lek beker. Mijn dochtertje is bijna 9 maanden.

Heb nu een kleine tuitbeker van AVENT en wil een  groter formaat zodat ik meer drinken mee kan nemen. En ja, hij is ook wat vies geworden en niet meer goed schoon te krijgen. Op zich werkt deze Avent goed en weinig geknoei ondanks het dikwijls gegooi op de grond!  

Wat is jullie ervaring?  

Groetjes Esther
 
Hoi Esther,

wij hadden eerst gewone tuitbekers (dus zonder ventiel) van melamine. Deze had ons mannetje binnen de kortste keren stuk gegooid op de vloer.
Nu hij anderhalf is drinkt hij vnl. uit een gewone beker, maar we hebben ook veel gebruik gemaakt van de 200 ml beker van Avent. Inderdaad na intensief gebruik en gesmijt nog steeds heel en te wassen in de vaatwasser.

Groetjes, Marijon
 
Het is niet helemaal een tuitbeker, maar wel handig om mee te nemen en anti lek: de flip beker van Nuby.
Het is even ontdekken hoe drinken met het rietje gaat maar daarna is het echt een ideale beker!
 
Ik heb altijd ook goede ervaringen met avent anti lek.
en om grondig tereinigen in de vaatwasser.
maar nog een tip ik gebruikt gewoon de avent fles en kocht een antilek tuit. die heb je in allelei maten/leeftijden. bij mij was hij zo gebruikt dat hij niet meer goed afsloot avent gebeld en kreeg een nieuwe ring gewoon gratis dat is nog eens service
 
Volgens ons is anti-lek een ander woord voor anti-drink...'t is de kinderen nooit gelukt om uit een antidrinkbeker te drinken. Heb het zelf ook geprobeerd, maar vond het veel te zwaar gaan.
En als je er wel uit kunt drinken, dan lekken ze ook gewoon.

Hier na een paar mislukte antidrinkavonturen zijn we gewoon overgegaan op gewone bekers. Veel makkelijker.
 
Ik heb ook geen anti-lek gebruikt mede omdat dat afgeraden werd ivm de grote zuigkracht die kinderen moeten uitoefenen om er wat uit te krijgen. Dat zou dan overeen komen met zuigen uit een fles dus geen vooruitgang denk ik dan..
Hier gebruikten we gewone tuitbekers, of rietjesbekers. Ik heb er wat van Tupperware waar je gewoon een normaal rietje in kan doen. Ook heb ik die flipdingen van Nuby, nadeel daarvan vind ik dat je iedereen die je de beker in elkaar laat zetten, goed moet uitleggen dat je het witte stuk van het rietje dóór het rietje moet drukken tot aan het randje, anders zuigt ie vacuüm. Ander gróót nadeel vind ik, dat als je pech hebt en het rietje is volgeraakt, bv door vervoer ofzo, dat je een golf drinken rondsproeit zodra je de flip openschuift en het rietje tevoorschijn springt!! Heb dat laats gehad met de rode vruchten/groentensap van Zonnatura. Kyan had een wit shirtje aan dat was niet tof!!
Nu drinkt hij thuis vaak uit een Tupperbeker met rietje of een oefenbeker van Difrax, dat gaat ook steeds beter (hij is nu anderhalf) Sinds kort heb ik een rietjesbeker van Difrax en die is ook fijn! Daar zit een dekseltje op die het rietje niet knikt, dus ook geen golf geeft bij het openmaken!    Die gebruik ik meestal als we op visite gaan en ik geen risico wil lopen dat hij de hele boel onderknoeit...
Nou ja een heel verhaal, ik hoop dat je er wat aan hebt, nu lijkt hij misschien nog klein voor een rietje, maar dat hebben ze echt in no time door, schijnt ook nog eens beter voor de mondmotoriek dus.......


Succes met kiezen!

Groetjes Saskia
 
Nog even: de Difrax heeft ook een inhoud van 250cc maar ik geef Kyan ook vaak gewoon water of thee, dat kun je bijna overal wel bijvullen...is gelijk weer lekker vers hahaha!
Of ik doe wat diksap en als de beker leegraakt doe ik er weer water bij in, is het alleen wat meer verdund maar zit er nog wel een beetje smaak aan!

 
Terug
Bovenaan