Wat vinden jullie ervan

A

Anoniem

Guest

Goedemorgen allemaal.

Ik weet het ik ben hartstikke vroeg voor een zaterdagochtend maar ik kon niet lekker meer in mijn bedje liggen.

Ik werk in de zorg en gisteren had ik een late dienst (tot 23.15).Ik merkte toch wel dat ik steeds meer last van mijn buik begon te krijgen, ik vind dit eigenlijk best wel een beetje eng.We hebben 8 jaar op deze puk moeten wachten dus ik zou het mezelf nooit vergeven als er wat zou gebeuren.
Zou het kwaad kunnen?
Verder voel ik me aardig goed.Nog weinig verschijnselen, af en toe beetje maagzuur, jeuk rondom de tepels en de borsten maken af en toe groeispurten denk ik.Ben natuurlijk ook nog maar 5 weken en 2 dgn.

Hoe denken jullie erover?
Als ik echt meer last krijg van mijn buik moet ik dan wat rustiger aandoen?

Iedereen een hele fijne zwangerschap!!!

Liefs plodder

Goedemorgen plodder,

Ik ken jou probleem en ik denk dat je wel goed naar je lichaam moet luisteren, maar goed het is een moeilijke situatie omdat we nog maar zo vroeg in de zwangerschap zitten, er gebeurt heel veel in je lijf en dat voel je heel goed, ik heb nu veel meer last van m'n buik dan bij de eerste en dat had ik niet verwacht ik dacht dat ik het wel minder zou voelen omdat alles al een keer is opgerekt zeg maar.

maar ik zou als je er echt heel erg mee zit gewoon even de huisarts bellen of de vk of het ziekenhuis, ik weet niet waar je zit. die kan je misschien wat gerust stellen.

Nou ik wens je heeeel veel succes en hoop dat alles goed gaat.

Liefs, ineke

Hoi,
hier hetzelfde probleem.
ben nu ook 5 weken en 2 dagen zwanger en kan niet slapen want mijn lichaam doet pijn.
mijn borsten zijn wel wat gevoelig en ik ben wel moe maar dat kan  ook komen doordat ik niet goed kan slapen.
heb ook af en toe steken onderin mijn buik en dat had ik bij mijn eerste niet dus dan ben ik wel bang.
maar mijn eerste zwangerschap was zeven jaar geleden dus daar herinner ik me ook niet zo veel meer van.
heel veel witte vloed heb ik ook.
we hebben acht maanden erover gedaan om zwanger te worden en ben heel bang dat het nu mis gaat.
weet dat ik eigenlijk zo niet moet denken maar het gaat vanzelf.
moet volgende week naar de vk om te kijken of ik misschien al verder ben dus ik hoop dat ze dan een echo maken.
dan ben ik pas gerust.
gr lisette

Hai,

Ken het gevoel. Ik ben zwanger van ivf na 4 jaar (nu 28 weken) en had in die beginweken ook veel krampen. Je baarmoeder is zich aan het voorbereiden op de komst van je baby en dat voel je. Luister zo goed mogelijk naar je lichaam want aanhoudende pijn is niet goed. Juist nu zit je in de weken dat alle ontwikkelingen plaats vinden dus probeer echt een stapje terug te doen hoe moeilijk dat ook is met je werk. Desnoods meld je je nu eerst eens een week ziek met 'fikse griep' en kijk je daarna of het beter gaat.

Succes.
gr.Ing

Goedemorgen,

Luisteren naar je lichaam is nog steeds het beste (mijn mening).
Als je moe bent, of pijn hebt, gewoon even een stapje terug doen.

Succes!

Liefs,

Nathalie 26+1

Hoi,
Ik begrijp hoe je je voelt. Toen ik na drie jaar zwanger werd van mijn eerste werkte ik in de horeca en had diensten van 19:00 tot 04:00 s'nachts. Heel vervelend en vermoeiend. Omdat het de eerste keer is dat je zwanger bent, ben je nog niet bekent met de pijntjes die erbij horen. Daardoor is waarschijnlijk het onderscheid moeilijk te maken tussen wat erbij hoort en welke pijn niet.
Ik moet zeggen dat zwangerschap vooral in het begin vaak buikpijn met zich meebrengt.
Overigens is er niks wat jij doet wat echt tot een miskraam kan leiden. Als het goed zit, zit het goed en als het fout zit, zit het fout. Het begin is altijd heel spannend, zeker als je zo moeilijk zwanger wordt.
Ik zag dat iemand je aanraadde je ziek te melden. Vind ik wel een goede raad. Als je echt het gevoel hebt dat je het niet trekt, moet je dat gewoon doen. Nadeel is alleen dat je dat niet nog 6 weken kan doen. Je zou misschien wel met een leidinggevende kunnen gaan praten om van die avonddienst af te komen. Misschien kun je hem/haar al wel vertellen dat je zwanger bent en hoeveel moeite het heeft gekost om zwanger te worden. Moet het natuurlijk wel een sympathiek persoon zijn die te vertrouwen is. Succes in ieder geval.
Ivy

Ik ben gestopt met werken voordat ik zwanger werd. Het was natuurlijk een risico, omdat ik niet wist hoe lang het zou gaan duren. In mijn geval ben ik gestopt omdat zowel mijn moeder als zus redelijk veel last hebben gehad van kwaaltjes tijdens de zwangerschap. Ik zag het niet zitten om de eerste tijd te werken als ik me zo ziek als een hond voelde (misselijk, moe, enz.). Als het niet zou gaan had ik alsnog een opzegtermijn van 2 maanden en daar had ik geen trek in.

En voor mij was het een goede keuze. Maar dan moet ik er bij zeggen dat ik met 22 weken een bloeding heb gehad en daarna ruim twee maanden plat moest liggen. Maar het is zo lekker om uit te slapen als je een rotnacht hebt gehad of even te gaan liggen als je het overdag niet meer trekt. Ik heb het als heel prettig ervaren om 'alleen maar' zwanger te zijn, want eerlijk gezegd vind ik zwanger zijn best zwaar!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan