Wat vinden jullie hiervan?

Een meid van 18 met een papiertje maar zonder enkele vorm van ervaring
mag in Nederland wel op een kdv werken maar deze vrouw met 55jaar
ervaring moet de boel sluiten omdat ze geen papiertje heeft... Waar
gaat dit heen???

Nederland regeltjesland......

http://www.hartvannederland.nl

Wat is jou mening hierover?

Geen idee hoe ik de volledige link moest plaatsen maar als je hier op klikt zie je meteen het kopje,

'Doek valt voor Rotterdamse oma met kinderopvang'

Hoi,

Okay, regels moeten er zijn, helemaal mee eens, maar ik ben er ook voor om een soepel beleid te hanteren. Laten we eerlijk zijn, ík heb ook geen diploma! Er kan vast wel iets bedacht worden zodat ze de tijd krijgt om iets te regelen oid.

ervaring heb je soms meer aan dan aan een papiertje en na 55 jaar zal ze het best goed doen. ze hadden ook kunnen beslissen dat ze het onder toezicht verder zou doen ofzo.
ik vind het niet kunnen, maar ja zo is het nou eenmaal geregeld wel heel vervelend hoor

groetjes danielle

Heeyyy L81

Ik ben van mening dat je meer hebt aan ervaring dan aan zo'n papiertje!En ik moet ook zeggen dat ik me kind liever bij iemand achter zou laten van 55 jaar met ervaring dan iemand van 18 jaar en geen ervaring maar wel een papiertje!Okee bij zo'n opleiding leer je veel.Maar in de praktijk leer je veel meer!Dan kan het wel eens gebeuren dat iets wat je hebt geleerd in de opleiding dat dat helemaal niet werkt op dat moment in de praktijk!Soms vraag ik het me wel eens af waar het heen gaat hier in Nederland......

Liefs

Ik kan het juiste stukje niet meer vinden onder de link, dus wat ik nu zeg, basseer ik op de dingen die ik hier lees.

Om profesionele kov te kunnen handhaven zijn er nou eenmaal regels nodig en 1 van die regels is dat je een diploma nodig hebt.
Er moet natuurlijk ergens een grens worden getrokken, anders kan iedereen wel zeggen
"ja, maar ik doe het al zoveel jaar" of "ik heb zelf kinderen, dus ik weet wel  hoe het moet".  
Zo moet iedereen die tegenwoordig in de kov werkt ook een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag)  kunnen aandragen, en ja, zo moeten diezelfde mensen ook een diploma kunnen laten zien.
Werken in de (professionele)  kov bestaat niet alleen uit ervaring, maar ook uit dingen die je tijdens de opleiding leert en uit bijscholing.
Tuurlijk zal die mevrouw haar werk wel goed doen, maar ook zij moet zich aan de regels houden.
En een meisje van 18 die net van school af komt, heeft dan misschien geen ervaring, maar dat is dan juist het nut van de professionele kov; zij zal daar begeleidt en ingewerkt worden door iemand met ervaring én een diploma, zodat ze juist ervaring op kan bouwen.
En er zijn idd wel manieren om het kdv van die mevrouw open te kunnen houden.
Sil

Terug
Bovenaan