Ik kan het juiste stukje niet meer vinden onder de link, dus wat ik nu zeg, basseer ik op de dingen die ik hier lees.
Om profesionele kov te kunnen handhaven zijn er nou eenmaal regels nodig en 1 van die regels is dat je een diploma nodig hebt.
Er moet natuurlijk ergens een grens worden getrokken, anders kan iedereen wel zeggen
"ja, maar ik doe het al zoveel jaar" of "ik heb zelf kinderen, dus ik weet wel hoe het moet".
Zo moet iedereen die tegenwoordig in de kov werkt ook een VOG (Verklaring Omtrent Gedrag) kunnen aandragen, en ja, zo moeten diezelfde mensen ook een diploma kunnen laten zien.
Werken in de (professionele) kov bestaat niet alleen uit ervaring, maar ook uit dingen die je tijdens de opleiding leert en uit bijscholing.
Tuurlijk zal die mevrouw haar werk wel goed doen, maar ook zij moet zich aan de regels houden.
En een meisje van 18 die net van school af komt, heeft dan misschien geen ervaring, maar dat is dan juist het nut van de professionele kov; zij zal daar begeleidt en ingewerkt worden door iemand met ervaring én een diploma, zodat ze juist ervaring op kan bouwen.
En er zijn idd wel manieren om het kdv van die mevrouw open te kunnen houden.
Sil