Wat vinden jullie? kan dit?

Het gaat de laatste tijd erg goed met Lukas zijn zindelijkheidstraining. Ik ben daarom begonnen om hem ook zonder luier mee naar buiten te nemen. Woensdag was ik boodschappen aan het doen en toen we klaar waren, zegt hij in de parkeergarage dat hij moest plassen. Ophouden is er bij hem nog niet echt bij en aangezien er geen openbare toiletten zijn en ik drie roltrappen af moest naar beneden, heb ik er voor gekozen om hem voor de auto te laten plassen. Achter een ballustrade waar verder niemand loopt.

Eigenlijk vind ik dat niet kunnen. Maar op dat moment had ik geen andere oplossing bij de hand. Wat vinden jullie? kan zo iets?

Overigens heb ik mijn man het later op zijn werk 'in de groep laten gooien'. Zijn collega's hebben nameljk allemaal jonge kinderen en ik niet. Daar kwam wel een gouden tip vandaan. Neem een petflesje mee (zo'n klein frisdankflesje) en laat hem daar in plassen. Voor een jongetje werkt dat natuurlijk hartstikke goed (hoop ik).

Annemieke

Ik zou daar absoluut geen aanstoot aan  geven als ik zoiets zou zien.
Scheelt misschien dat ik zelf een klein jongetje heb.

Die tip van dat flesje is wel een goeie trouwens!

Succes met de training.

Liefs,

Tessie

Ha,
Naar mijn mening moet dit kunnen! Die kleintjes kunnen het inderdaad vaak moeilijk ophouden en om ze nou noodgedwongen in de broek te laten plassen... Zelf heb ik wel altijd een luier in de auto liggen, dat mocht hij moeten ik die nog om kan doen. Gelukkig is het nog niet voorgekomen dat hij hem nodig had, of ik hem buiten heb moeten laten plassen...
Succes!
groetjes, Mijn schatje

Staat me nog wat te wachten met dat zindelijk worden, want al die smerige wc’s zit ik ook niet op te wachten, dus qua persoonlijke hygiëne zat het wel goed. Alleen binnen de bebouwde kom verboden hè? Echt netjes vind ik het niet maar als moeder kan ik me in de situatie verplaatsen en zal er idd geen aanstoot aan geven (Tessie ).

Tegen dit soort momenten zie ik ook een beetje op... Als je kindje bezig is met zindelijk worden moet je wat (dus vind ik het wel geoorloofd). Skip draagt thuis zelden meer een luier maar als ik wegga doe ik er toch altijd eentje om... maar ook dit kan niet blijven duren natuurlijk.
Ik heb zelf bedacht dat ik een potje in de auto leg... en dat hij daar dan op moet als ik ergens ben waar geen toilet in de buurt is (moet ik wel de auto bij me hebben haha).
Dat van dat flesje is een goed idee, mits je een kindje hebt dat dat ook doet... Skip zal me dan aankijken alsof ik gek ben geworden, denk ik hahahaha. 'Plassen in een fles, gekke mama'.
Succes!
Groetjes, Noor

He Noor, ik denk dat de reactie van Skip op dat flesje  je nog wel eens mee kan vallen. Kian staat onder de douche altijd te spelen met bakjes, flesjes, dopjes enz. Ik kijk even de andere kant op en hij toont me vol trots een volgeplast potje! Dus 'van nature' zit het er al in denk ik! haha (of zou het aan de genen liggen ).

Ik zou er geen aanstoot aan nemen als ik het zag gebeuren. Ik weet niet hoe de garagehouder er over denkt ....
Indien mogelijk (dus dat flesje gaat in de toekomst mee de auto in) zou ik ook aan anderen geen aanstoot gevende situatie bieden.

Maar moeders mogen toch buiten de wet handelen? (indien niet gezien door wethandhavers ...)

Liefs Nelleke

Mijn man zij in eerste instantie ook "neem dan een potje mee" maar wat doe je dan met de inhoud? Ik heb het flesje nog niet uit kunnen proberen maar zodra ik het gedaan heb, horen jullie of het werkt.

De eerste keer mee naar buiten nemen zonder luier vond ik ook 'eng' hoor. Maar ik zorg wel dat ik schone kleren bij me heb en afhankelijk van waar ik naar toe ga ook een luier voor noodgevallen. Ik wil Lukas er overigens niet in laten plassen want hij moet juist afleren om in luiers te plassen.

Maar het gaat nog steeds hartstikke goed. Ik durf het eigenlijk niet neer te schrijven maar ik denk dat hij het echt 'door' heeft.

Annemieke

Terug
Bovenaan