wat vinden jullie van de bakerzak?

A

Anoniem

Guest
Hallo.
Ik denk erover om mijn zoontje van 5,5 week in een bakerzakje te laten slapen. Hij slaapt erg slecht en houd ons 's nachts regelmatig wakker... Nou las ik op internet dat een bakerzakje dan een oplossing zou kunnen zijn..Ik vind inbakeren wat ver gaan, zeker omdat ik niet weet of het probleem zijn zwierende armpjes en beentjes zijn (wat ik overigens wel denk), dus leek me zo'n zakje wel wat.
Hebben jullie daar ervaring mee?
Gr. Anne-Marie
mama van Tim (2,5) en Jesse (van 12-7-07)

Hallo Anne Marie,

Ik twijfelde ook heel erg over een bakerzak.. maar omdat we zo'n beetje de wanhoop nabij waren toch maar geprobeert, We hebben de Pacco Piccolo bakerzak.
Toen ons zoontje 4 weken was hebben we hem aangeschaft Hij was ontzettend druk altijd, met zijn armen en benen. En dat is meestal ook de hoofdreden waarom kinderen dan erg onrustig slapen en hazeslaapjes doen.
De eerste paar dagen zag ik nog niet zo heel veel effect, en  vond ik het ook nog es best zielig.. Maar na een kleine week verandere alles (ik geloofde het nooit, als mensen die al een bakerzak hadden, dit tegen me zeiden)
Ons zoontje gaat nu zonder te protesteren slapen, en slaapt zo 4 uur achter elkaar voor z'n volgende voeding, en snachts slaapt ie nu de meeste nachten door. Het is echt helemaal geweldig zo'n bakerzak, en absoluut niet zielig.. want ze vinden het juist heel erg fijn.
Ik hoop dat je er wat aan hebt, het werkt echt!
Mocht je het gaan proberen, en je kindje gaat zich de eerste dagen er echt tegen verzetten.. gewoon doorzetten... want het resultaat is echt goed!

Liefs
Janet
mv Jurian 06-07-2007
www.babybolander.punt.nl

Ik heb een bakerzak van Tinynanny (www.tinynanny.nl) Die is echt super. Je kunt zelf bepalen hoe je je baby inbakert (hoe strak, in welke houding, enz) en het is ook super om af te bouwen. En je kunt hem na de inbakerperiode ook als gewoon slaapzakje gebruiken.

Groetjes, Marisa

hoi,

onze man lag ook ontzettend te maaien met zijn armpjes.
bij ons eerste kindje hebben we er soms wel 45 min naast gezeten voordat hij in slaap kon komen, hier hadden we dit keer geen zin in en ik heb toen de swaddle me slaapzak gekocht, dit was echt super, alles bij elkaar heeft ons mannetje 5 weken deze slaapzak gebruikt en toen heb ik hem nog strak onder een lakentje en dekentje laten slapen en nu slaapt hij alweer een paar weken in een gewone slaapzak, hij is nu bijna 14wkn.

groetjes
saskia

Hoi annemarie

Ik heb het idee dat jij de bakerzak bedoelt van www.bakerzak.nl
Deze heb ik ook voor onze meid gekocht, vooral met de hoop dat ze na de voeding 's nachts wat beter door zal slapen.
Ik moet zeggen dat het helpt. Je kindje ligt niet echt strak ingewikkeld zoals bij de paco doeken, eigenlijk is het een slaapzakje waar ook de armen ingaan.
Onze arts van het consultatiebureau vertelde me dat ze officieel geen advies mag geven deze te gebruiken omdat er nog niet genoeg onderzoek naar gedaan is (bij de pacco doeken en normale bakerdoeken wel). Maar haar ervaring is erg positief. Je hoeft ook niet veel moeite te doen om het eventueel af te bouwen, wat bij anderen wel lastig kan zijn.
Nola slaapt nu beter in na de nachtvoeding omdat haar handjes haar niet meer wakker maaien, en wij hebben een redelijke nacht.
Maar je moet het uiteindelijk natuurlijk zelf beslissen, wij zijn er blij mee....

groetjes
Karen

Terug
Bovenaan