Wat vinden jullie van deze naam?

Mijn man en ik zijn al vanaf het begin zo goed als zeker van de naam van onze dochter. Toch gebeurd er nu nog iets met hormonen of zo ;)

Wat vinden jullie van de naam Lexi? En zouden jullie het schrijven als Lexi, Lexie of Lexy?

Thanks!
 
Ik vind het een mooie naam.
Qua schrijfwijze zou ik gaan voor lexi of lexie.
Het ligt er een beetje aan hoe je wil dat de naam is. Ik vind lexie meer Nederlands en lexi meer internationaal.

Ik werk in een zwembad en bij dit soort namen vragen we meestal wel met "i" of "ie" (of bijv. Naam als jayden/djayden met of zonder "d"). Je kan het altijd zeggen. Na 1x zeggen weten de meeste het wel. Ik denk dus qua zeggen van schrijfwijze het geen verschil maakt.

Volg vooral je hart/jullie gevoel hierin. Negeer die hormonen, haha!

Als je echt nog twijfeld zou je ook iemand die je vertrouwd kunnen vertellen wat de naam is en vragen hoe hij/zij het zou schrijven (dan weet je hoe iemand uit je eigen omgeving erover denkt). Wij hebben dit gedaan met 2 personen en die zeiden hetzelfde (als elkaar en als ons gevoel).

Je kan ook nog tegen je kindje in de buik praten met de naam (waar niemand bij is). Zo wen je er een beetje aan om m hardop uit te spreken. Ik deed dat ook bij onze dochter. Mijn man kwam met een naam waarvan ik nooit gedacht had mijn dochter zo te noemen maar ik vond hem wel heel mooi. Na m een aantal keer "tegen mijn buik" uit te spreken ging ik 'm steeds mooier vinden en ging ik aan het idee wennen (was voor mij gewoon een ding omdat ik het eerst niet verwacht had dat ik dat even nodig had). Ze is nu 4 en nog elke dag blij met deze naam voor haar!

Succes met de laatste weekjes!
Goede bevalling gewenst
 
O ik bedenk me nog iets, haha

Er is een "trend" waarbij ouders de naam van het volgende kindje laten beginnen met de laatste letter van de naam van het kindje ervoor. Bijvoorbeeld bij lexi/lexie dat de naam van volgende broer/zus dus met "i" "e" of "ie" begint.
Als je dit ook wil doen kan je ook kijken bij welke letter vind ik meer namen die ik eventueel leuk zou vinden bij een tweede(?)(of volgend) kindje.

Je kan tzt dan nog altijd bedenken of je dit wil of niet maar dan heb je er misschien wel over nagedacht als het je wat lijkt
 
Terug
Bovenaan