Wat vinden jullie van een KDV??

Hoi dames, Ik werk sinds een paar jaar in een KDV in Rotterdam. Ik werk op een baby-dreumesgroep. Ik doe dit werk erg graag omdat ik het leuk vind om die kleintjes dingen te leren en om ze aandacht te geven! Nu mijn vraag, gaan er kinderen van jullie naar een KDV en hoe vindt je dat en hoe vinden de kindjes het? Ik ben erg benieuwd of jullie hier op reageren... Lijkt me een leuk discussie onderwerp- op het andere forum hadden ze het namelijk over moeders die thuis zijn bij hun kind!! Reageer positief of negatief... alles staat open!!
 
Mijn zoontje van 8 maanden gaat 3 dagen per week naar een kdv. Mijn indruk is dat hij het daar leuk vind, ik heb in ieder geval het idee dat de leidsters daar heel goed in de gaten hebben wat hij nodig heeft en wie hij is. Ik moet zeggen, dat geeft mij wel een gerust gevoel. Omdat ik het waarschijnlijk bij 1 kind wil houden vind ik dit ook een goede manier voor hem om toch met andere kinderen op te groeien tot hij naar school gaat. Wel slaapt mijn zoontje op dagen dat hij naar de kdv gaat veel meer, dus het is blijkbaar wel vermoeiend voor hem.
 
ik ben moeder van twee zoontjes de oudste is 3 jaar en de jongste 5 maanden.De oudste gaat sinds dat ie 1 jaar is naa een kdv en heeft het erg naar zijn zin en mijn jongste gaat sinds dat ie 9 weken was en ook hij vind het leuk het is wel vermoeiend voor ze zeker voor die oudste omdat ie continu speelt en ze woreden goed bezig gehuoden maar ik vind het een goede voorbereiding op de basisschool want daar zijn ze 5 dagen zoet.Je word door de leidster goed op de hoogte gehouden d.m.v.oudergesprekken en huisbezoeken als ze drie zijn zo tonen ze intresse in de spullen van het kind erg leuk vinden de kinderen ook leuk.Ik heb zelf ook op een kdv gewerkt en het bevalt me prima dat mijn kinderen daar twee dagen per week zitten.Je hoort ook negatieve dingen maar ja die mensen staan daar niet open voor maar ja ze gaan straks ook naar school ja toch.

nou genoeg gepraat ik ben er erg tevreden over en luister dan ook niet naar mensen in mijn omgeving die er tegen zijn mijn kinderen hebben het naar hun zin het dat is het belangrijkste.

veel liefs lisette
 
Mijn zoontje van 5 maanden heeft zijn wenweek er op zitten bij het kdv waar hij vanaf volgende week voor 2 dagen per week naar toe gaat. Ik begin diezelfde week met werken. Voordat hij ging wennen zag ik er erg tegenop, vond het zo snel (het is mijn eerste kindje) en ken eigenlijk niemand die zijn kind naar een kdv heeft gedaan (of ze bleven thuis of familie past op). Maar de keren dat ik er ben geweest viel het me op dat de leidsters echt met zorg en aandacht met de kindjes omgaan. Mijn zoontje is veruit de jongste maar hij vermaakt zich heel goed met alle speeltjes en het kijken naar de andere kindjes. Het is goed voor hem om ook met andere personen te zijn en niet alleen met mij, zoals tot nu toe het geval was. Ik zie het helemaal zitten en denk dat hij er juist 'beter' van wordt, mede door het goede gevoel dat het kdv me geeft.
Ik ben niemand in mijn omgeving tegengekomen die er afkeurend tegenover staat en als die er al zijn dan hebben ze mooi pech. Ik als persoon heb het ook nodig om niet 7 dagen per week alleen op hem gefocust te zijn. Niets ten nadele van huisvrouwen c.q. thuismoeders, maar ik heb iets buiten de deur voor mezelf gewoon nodig!

Groeten Maureen.
 
Terug
Bovenaan