Mijn zoontje van 5 maanden heeft zijn wenweek er op zitten bij het kdv waar hij vanaf volgende week voor 2 dagen per week naar toe gaat. Ik begin diezelfde week met werken. Voordat hij ging wennen zag ik er erg tegenop, vond het zo snel (het is mijn eerste kindje) en ken eigenlijk niemand die zijn kind naar een kdv heeft gedaan (of ze bleven thuis of familie past op). Maar de keren dat ik er ben geweest viel het me op dat de leidsters echt met zorg en aandacht met de kindjes omgaan. Mijn zoontje is veruit de jongste maar hij vermaakt zich heel goed met alle speeltjes en het kijken naar de andere kindjes. Het is goed voor hem om ook met andere personen te zijn en niet alleen met mij, zoals tot nu toe het geval was. Ik zie het helemaal zitten en denk dat hij er juist 'beter' van wordt, mede door het goede gevoel dat het kdv me geeft.
Ik ben niemand in mijn omgeving tegengekomen die er afkeurend tegenover staat en als die er al zijn dan hebben ze mooi pech. Ik als persoon heb het ook nodig om niet 7 dagen per week alleen op hem gefocust te zijn. Niets ten nadele van huisvrouwen c.q. thuismoeders, maar ik heb iets buiten de deur voor mezelf gewoon nodig!
Groeten Maureen.