Wat vinden jullie van het BUMBO stoeltje?

Hallo,

Eventjes een vraagje. Voor diegene die een bumbo stoeltje in gebruik hebben. Is het een makkelijk stoeltje en gebruiken jullie het veel? Ik zit er aan te denken er een te kopen maar ik twijfel nog een beetje of je zoiets veel gebruikt. Mijn zoontje is nu bijna 6 maanden en kan nog niet zelf zitten.

Bedankt alvast.

Groetjes van een trotse moeder van Tim(14-04-06)

Misschien zijn het leuke stoeltjes hoor om je kind in te zetten, maar als je kind nog niet zelf kan zitten dan zijn zijn rugspieren nog niet sterk genoeg en dus is het erg slecht voor zijn rug.
Je moet het natuurlijk zelf weten, maar ik zou het niet doen, ten eerste kun je hem maar kort gebruiken (over een maand of 2 kan ie wel zelf zitten) en het gaat ten koste van zijn ontwikkeling.
Laat hem nog even lekker in zijn wippertje zitten of gewoon bij je op schoot.

Bedankt voor je reactie.Daar heb je wel gelijk in ja..Ik dacht eerst wel makkelijk mischien voor onder de douche maar ik denk dat ik het maar niet doe.
Het lijkt me inderdaad niet echt heel goed voor zijn ruggetje.

Groetjes Lianne

Hallo,
Ik ben het hier niet helemaal mee eens. Ik heb de bumbo van mn schoonouders uit Engeland, waar bijna iedereen zo'n ding heeft,gekregen toen mijn dochtertje net 3 maanden was. Vanaf het moment dat je kindje zijn hoofdje zelf omhoog kan houden, mag hij erin. Dit helpt de rugspieren juist sterker te maken. Mijn dochtertje was dan ook net 5 maanden toen ze zelf kon zitten. Nu is ze 6 maanden en zelfs nu vindt ze het nog leuk om er in te zitten. Ik heb zoveel plezier van de bumbo gehad!! Niet alleen thuis maar ook als we bijv. uiteten gingen. Ze kon gewoon op haar eigen stoel of bovenop de tafel in de bumbo en ze vond het geweldig.Ook op het strand was het heerlijk. Onder de parasol, lekker in het zand. Op een gegeven moment kreeg ze een plat achterhoofdje doordat ze altijd op haar rug lag, met haar gezichtje naar boven. Door de bumbo is dat helemaal goed gekomen. Ipv liggen in de box of in haar wipstoeltje, zat ze lekker bij ons op de bank, waardoor haar hoofdje weer mooi rond werd.Ik ben dus heel blij met dit
stoeltje en kan het iedereen aanraden. Je kind vindt het leuk en zelf heb je ook wat vaker je handen vrij. Vooral voor kinderen die wat laat zijn met zitten zal dit een uitkomst zijn, doordat ze met de bumbo leren hun ruggetje recht te houden, en dus heel snel zelf kunnen zitten.

Gr. Daphne

Terug
Bovenaan