wat vinden jullie? (voeding)

A

Anoniem

Guest
hoi,
Marly is volgende week 4 maanden en ik ben een beetje aan het puzzelen over de tijden en hoeveelheden voeding en heb hier al best veel gelezen.
ik heb gemerkt dat veel moeders handelen uit gevoel en ik heb dat tot nu toe ook steeds gedaan.

nu komt het:
Ik geef nu om 22.00 u de laatste fles en verdik deze met een beetje nutrix (halve eetlepel ofzo) en normaal geef ik Marly om 6.00 u de fles (i.v.m. werken en vaak wordt ze dan toch wel wakker en 's nachts soms ook een paar keer).
maar vannacht heb ik ze helemaal niet gehoord en om 7.30 u schrok ik wakker en dacht: huh, ze heeft nog geen kik gegeven en toen ik ging kijken sliep ze nog heerlijk. maar die fles van 6.00 u had ze dus niet gehad. Ben haar dus wakker gaan maken en heb de fles gegeven.
Nu klopt mijn "normale" schema dus niet en moet ik even kijken hoe ik weer uitkom vandaag.
ik dacht: ik bel naar de infolijn van het CB, misschien kan ik de laatste fles wel dikker maken met nutrix en dan om 20.00 u de laatste fles geven.
tja, valt toch te proberen lijkt me.
maar nee, die vrouw vond dat ik veel te snel wil en kindjes worden al ze snel groot.
en toen ik zei dat ze al een week wat fruit krijgt....oei oei.... wie had me verteld dat dat mocht?!!
Ik zei dat ik alles uit gevoel doe en dat het goed gaat.
ik zei ook: er zijn toch potjes fruit vanaf de 4 maanden, maar volgens mevr. waren dat "verkooptrucjes". je kon beter tot de 6 maanden wachten.
en ik moest Marly gewoon 5 voedingen geven op een dag en niet ineens denken dat ik   voeding kon laten vallen.
het ging er niet om of dat het kindje tussen de voedingen slaapt of rustig is, maar   om het aantal voeding.

nu weet ik niet zo goed hoe ik het moet doen.....
heeft iemand advies?

Hoi,

Laat je niet gek maken! Wij geven sowieso vanaf 4 maanden nutrix door de fles. Ze had ontzettende honger en nam geen genoegen meer met een 'normale' fles zonder rijstebloem. En inmiddels (ze is nu 5 maanden) krijgt ze ook vaste voeding.
Sterker nog, als deze verpakking op is stappen we over op fase 2 voeding en alle bijbehorende hapjes. Het 6-maanden schema dus eigenlijk. Da's waarschijnljk aan het einde van de week en ze is dan 5 maanden en een week. Hihihi. ben wel benieuwd wat ik bij het cb te horen krijg.
CB of niet, je weet zelf wat het beste is voor je kindje. Sommige zijn nu eenmaal eerder toe aan hapjes dan andere kinderen en ik ga liever op mijn moeder instinct af dan op het boekjes-advies van het cb!

Groetjes, KT

Hoi hoi,

Volg gewoon je eigen gevoel en kijk naar je kindje.
Jij kent je kindje het beste en die cb-miepen zien ze amper 10 min. per keer dat je er moet zijn.
Ik zou gewoon zo doorgaan en de avondfles desnoods steeds een half uur vervroegen zodat je op 20.00u uitkomt en ze daar langzaam aan gaat wennen dat de fles eerder is.
Ook met het geven van fruit en groente moet je je eigen gevoel en inzicht volgen hoor.

Mijn zoon Ruben is nu 4 maanden en krijgt al ruim een maand fruit en dixap......en met 3,5 maand kreeg hij groente erbij en maar 4 flessen, want het is een slechte drinker.
Ook zonder de hapjes dronk hij maar 4 flessen (niet leeg en nu nog niet altijd) dus alles wat hij binnen krijgt krijgt hij binnen denk ik maar. Ruben heeft nergens last van en ik ga gewoon zo door.
Volgende week moet ik naar het cb toe en zal ik ook wel de wind van voren krijgen, maar das dan jammer!!!!!!!!!

Groetjes van Mieke mv Lotte, Jozua en Ruben

marly krijgt nu steeds flessen van 165 cc, maar als ik haar nu toch flessen van 200 cc geef dan blijft de hoeveelheid voeding toch een heel eind hetzelfde?!!
dus dan zou op zich 1 fles wel kunnen vervallen en als die laatste fles ook verdikt is...... zo'n Miep van het CB maakt je meteen zo onzeker.
en idd als ik in mei op het buro kom zullen ze dan ook wel tegen me in gaan.

vindt het nu wel moeilijk.
denk dat ik het vandaag gewoon probeer en kijk hoe het gaat.
doet ze het toch niet zo goed dan stap ik weer terug naar het oude schema....denk ik.
pff, twijfel zo..

Hoi hoi.

Ik snap dat je twijfelt hoor.

Sophia is nu 6,5 maanden.
Ze heeft nog steeds geen regelmaat.

Ze krijgt borstvoeding en dat is dus gewoon op aanvraag. De ene keer krijgt ze om 1 uur snachts en om 5 uur snachts voeding en de andere keer om 23 uur en om 4 uur. of 6 uur. Het is dus maar net wanneer ze zelf honger heeft.

Als ze sochtends tot 8 uur door blijft slapen kan je haar gewoon later voeden hoor. Dat maakt met die leeftijd helemaal niks meer uit. Ze geeft zelf aan wanneer ze er behoefte aan heeft. Mijn oudste dochtertje sliep met 2 dagen al door en dat heb ik gewoon zo gelaten. Op advies van de arts. Ze komt wel als ze honger heeft.

Geniet er lekker van en niet teveel piekeren.

Liefs ELina

Tsja dat CB.
Iris is volgende week 6 maanden en inderdaad mag ze dan pas met andere hapjes beginnen van het CB. Alleen met 2 1/2 maand keek ze ons eten al van ons bord.
Sindsdien krijgt ze lekker gepureerd fruit waar ze echt dol op is en met het avondeten groenten en een aardappeltje. Heerlijk vindt ze dat.
Ze krijgt nu nog 4 keer BV en dat 1 keer fruit en 1 keer een warme maaltijd met een toetje op een dag.
Volgende week laat ik 1 BV vallen en vervang die door pap.
Ze kunnen wel allemaal van die leuke regeltjes opstellen maar als je kindje ook wat anders wil eten en het gaat goed, gewoon lekker doen hoor!!

Hai hai,

Ik zou gewoon naar je gevoel luisteren, mijn dochter was nog geen 4 maanden toen ik bij haar de laatste fles eraf heb gehaald.Ik ben toen ook begonnen met fruithapje(1,5 week voordat ze 4 maanden was)Met 5 flessen met 180cc+ 6 schepjes kreeg ze veel te veel binnen, ze spuugde de hele dag en liet fleesen staan.Sinds we haar fles eraf hebben gehaald gaat het toppie.Trek je het niet aan van het CB, op elk cb reageren ze weer anders, ik had juist een positieve reactie dat ik de fles eraf had gehaald en dat ik al met het fruithapje was begonnen.
Ik volg altijd mijn eigen gevoel, het is tenslotte mijn kind en ik weet zelf wat het beste is voor mijn baby.Af en toe lijkt het wel of ze van het cb beslissen wat jij met je kind moet doen, dat is niet zo!Ze kunnen je advies geven maar jij   bepaalt nog altijd wat je met je baby doet.Zo denk ik erover.
Volg gewoon je gevoel, werkt het niet dan kun je nog altijd terug op 5 flessen.En als ze op het cb te zeiken hebben, gewoon een grote mond terug geven.

Succes ermee.

Groetjes Deborah, mama van Nathan en Arielle

oja, we gaan nu zelfs de fles van 19.30 met 30 cc verhogen aangezien ze hem zo op heeft en eigelijk nog wel meer lust.

groetjes

Terug
Bovenaan