Wat vinden jullie?

Hoi allemaal,

Advies gevraagd!
Mijn man en ik hadden besloten om dit jaar niet naar het buitenland te gaan ivm de prijzen. Het zou gewoon echt te duur worden.
Nou kwam mijn tante met een idee om samen met de kinderen(2 meiden, 1 jongen) mee te gaan kamperen. Zij stelde voor dat mijn man ook mee kwam en dat zij dan naar huis zou gaan. Mijn man wilt echt niet kamperen dus nee dat ging hem niet worden.
Ik vind het voor de kinderen echt een leuke ervaring dus dacht ik zet mijzelf er over heen en doe eens wat anders.
Nou hebben mijn tante en ik de kosten allemaal verdeeld. Echter betaal ik alles en mijn man niks. Hij zegt: “ja jij gaat toch kamperen”. Daar heeft hij wel een punt, maar ik heb onze kinderen mee..
Het zit mij dan ook niet echt lekker. Zijn salaris is het dubbele van mijn salaris.

Nou is hij wel een dagje langs gekomen en heeft hij wat boodschappen betaald voor de BBQ.

Vinden jullie het logisch dat hij niks mee wilt betalen? Ik hoor graag jullie eerlijke mening.

Ja vind ik logisch, het is jouw vakantie. Als mijn vriend met mijn dochter ergens gaat kamperen zou het ook niet in mij opkomen om mee te betalen en zou het met alle liefde doen daar niet van.
Maar als je salaris erg laag is of je redt het niet zonder zijn bijdrage dan zou ik niet gaan kamperen of ervanuit gaan dat hij wel meebetaald.

En trouwens super lief dat je man heeft meebetaald met de bbq daar.

Ik vind het tegenovergestelde, neem aan dat jullie samen zijn? En sowieso aparte financien hebben zeg maar? 
Het zou hier nooit in een van ons opkomen om de ander iets te laten betalen, het geld komt op 1 rekening binnen en daar wordt alles van betaald. Geen gedoe over wie wat doet, gedeeld huishouden dus dan ook alles samen. Daarbij maakt ook wie het meest verdiend geen verschil, eerder was ik dat, nu mijn man. 
Stel we zouden ieder aparte rekening hebben en een verdeling hebben ofzo, dan zou ik het het meest logisch vinden dat jij voor jezelf betaald en de kosten voor de kinderen gedeeld worden.

Vind het raar samen kinderen ik ging met me moeder oma van mij kinderen en mij Kids op vakantie en is gewoon van gezamenlijke rekening
..

Ik vind het raar dat de kosten voor je kinderen niet gezamelijk gedeeld worden. Hebben jullie geen gezamelijke rekening voor bijvoorbeeld de boodschappen? Wij hebben een gezamelijke rekening waar we allebei een deel van ons salaris naar overmaken (mijn vriend meer dan ik want hij verdient meer en ik ga minder werken als de baby er is) en nog een eigen rekening waar we allebei lekker van doen wat we willen. Van de gezamelijke rekening worden alle boodschappen en andere vaste lasten betaald. Hoe gaat dat bij jullie dan normaal?

Wat de rest zegt over alle kosten delen ben ik het wel mee eens, wij delen ook alles mbt verzorging, boodschappen, huis en noem maar op. Maar specifiek een kampeervakantie als de man aangeeft niet eens te willen kamperen. Zoiets zie ik als een luxe en zou de kids daar dan op trakteren en man staat er dan buiten vind ik.

Ik vind het nogal raar eerlijk gezegd. Het is toch zijn gezin dat op vakantie gaat? Dat hij niet mee wil betekent toch niet dat jij dan alles voor het gezin moet betalen? Hier gaat gewoon alles van een gezamenlijke rekening af. Aparte rekeningen doen we niet aan.

Jullie hebben beiden een aparte rekening maar uiteindelijk ist toch 1 pot? Dus dan maakt t toch niet uit wie betaald? Hoogstens moet je dan n keer n vragen aan je man oftie iets over wilt boeken voor boodschappen of van je spaar halen omdat je n grote uitgave hebt gedaan. Je bent toch 1 gezin dus dan maakt het toch niet uit wie betaald?! Zo ligt t hier iig... maar misschien liggen de verhoudingen anders bij jullie?!

Terug
Bovenaan