Wat vinden jullie?

A

Anoniem

Guest
Hi dames,
Ik ben er weer met een nieuwe discussie.
Het volgende;
Wat vinden jullie van praten in de derde persoon? Met name tegen kinderen?
In mijn omgeving zijn er heel veel mensen die altijd zeggen, kom maar dat doet Inge wel, of dat pakt Inge wel. Ook mensen die zeggen, kom maar naar mama of papa, die doet dat wel even.
Ik vind dit echt heel dom klinken, zo praat je als het goed is toch ook niet tegen volwassenen?!
Op het kdv waar ik stage heb gelopen, deden de mensen dit ook.
Wat vinden jullie hiervan?
Ben benieuwd.....

Hoi,

Ik heb het helemaal met je eens. Het klinkt raar.
Maar ik doe het zelf ook hahahaha het gaat echt vanzelf. Volgens mij is het prima voor die kleintjes

Zal mama je even helpen? Kom maar bij mama...
Ik praat ook wel in de ík' vorm hoor, beetje afwisselend.

Doeg!
Winnie

hoi,

Mama is voor kleine kindjes nu eenmaal makkelijker te begrijpen dan ik, jij, wij enz. Maar ik geef toe dat het inderdaad een beetje dom klinkt!
Weet je waar ik me de laatste tijd echt mateloos aan erger aan mensen die juist in de jij vorm over zichzelf praten. Let maar eens op met name als mensen op tv geinterviewd worden als er iets ergs is gebeurd. Bijvoorbeeld iemand die een ongeluk heeft zien gebeuren:

"Ja, je schrikt je een ongeluk, je zou er bijna niet meer door in een auto durven stappen, je moet er niet aan denken wat er allemaal kan gebeuren''
Nee: ik schrik me een ongeluk, IK durf niet meer in een auto te stappen.
Echt als je er op gaat letten hoor je het echt overal.

Heb je trouwens mijn reactie gelezen over de placenta en de hond?

groeten Elke

Hi Elke,
Ja heb ik gelezen, bedankt.
Wist helemaal niet dat het dan nog erger zou gaan worden met de hond, dacht juist dat het dan beter ging.
Mijn schoonzus heeft dit toendertijd ook gedaan en de hond was erg lief voor ons nichtje.
Hmm nu maar niet geven aan de hond en hopen dat hij zijn jaloersigheid afleert. Wij kunnen niet eens kussen waar de hond in de buurt is, loopt ie te piepen en te blaffen en dat is best irritant.

Ik vind het ook storend wanneer mensen zo praten, praat dan niet denk ik dan.
X

Je doet dat juist wel bij een kind. Een kind leert daardoor wie wie is. Anders heet iedereen straks "Ik". Het is een hele natuurlijke manier om op die manier te praten met je kind, en ook de meest begrijpelijke manier. Zodra je kind zelf in de ik-vorm gaat praten dan ga je vanzelf op die manier praten met je kind.

Het is inderdaad zoals hiervoor al gezegd voor een kindje veel makkelijker te begrijpen. Ik vind het niet dom klinken.

Miep  

Terug
Bovenaan