wat vinden jullie !!!!!

hallo mijn naam is kim en ben 26 jaar en heb inmiddels 2 mooie dochters  ben van het aug.forum 2005. nu was mijn vraag aan jullie, bij de eerste heb ik een vaginale stuitbevalling gehad van 5,5 uur en bij onze tweede dochter een supersnelle bevaling van 1 uur !!! om 03.00 braken mijn vliezen, de vk gebeld die was er na 15 minuten en had ik al 5 cm ontsluiting, aangekleed en naar het ziekenhuis daar kwamen we om 3.55 uur aan en had ik al persdrang en mocht al mee persen om 4.04 is onze anne geboren, dus echt supersnel. nu zijn er in mijn omgeving meerdere vrouwen waarbij het erg snel ging en die het gevoel hebben dat ze wat gemist hebben en nu wil ik echt niet klagen hoor want je leest ook hele anderen verhalen maar het voelde net of we even boodschappen waren wezen doen want om 6.30 zaten we weer thuis op de bank en kon de kraamweek beginnen.

liefs kim

hoi,
leuk toch,lekker snel
myn eerste bevalling was ook best snel
ik had rond twaalf uur echte weeën en om zes uur was rik er
en by tim had ik rond twaalf uur weeën en om drie uur is hy geboren,
my hoor je niet klagen hoor,niks gemist...
maar ik denk dat het net zoiets is als verdoving of niet,
ik kreeg tweemaal een ruggeprik(in belgië heel normaal)
de ene keer werkte hy niet de andere feilloos,
daar hoor je ook veel mensen zeggen dat als je de pyn niet voelt
je niet echt bevallen bent,of geen sterke band met je baby zou hebben...
wel die ene keer dat het geweldig pyn deed was ik zo verblind door de
pyn en angst dat ik echt dacht het niet te overleven
(kwam wél grotendeels door heel slechte begeleiding)
en ik heb nooit méér of minder liefde voor myn zoons gevoeld,
het feit dat ze écht je kinderen zyn zie je toch pas later vind ik,
karakter of uiterlyk..
groetjes,anne

Hoi Kim,

ik heb eigenlijk een vraagje, mijn eerste is ingeleid en is na 4,5 uur ( totaal vanaf het moment van inleiden)  geboren en nu ben ik zwanger van de 2e en die ligt in stuit. Ik was 06-11 uitgerekend, maar er staat nog niks te gebeuren, was jij met je stuitbevalling ook overtijd of op tijd en hoe is jou dat bevallen??

Groetjes Mariska

hoi mariska,

bij de stuitbevalling ben ik 3 weken te vroeg bevallen en dat kwam waarschijnlijk omdat deze meid het niet meer zo fijn had, enkele dagen hiervoor hebben ze haar geprobeerd te draaien maar later bij het inwendig onderzoek bleek ze al helemaal ingedaald te zijn en kon de gyn. haar billen bij het inwendig onderzoek al voelen. eerst braken de vliezen toen we naar het ziekenhuis gingen had ik al 4 cm ontsluiting dus supersnel !!!. ik werd bij voorbaat al ingeknipt en het laatste stukje gaat een beetje lomp want ze gaan dan meedrukken en trekken en dat ziet er een beetje vervelend uit, maar ik zou het zo weer doen onze dochter woog 2715 gram.

liefs kim

Hoi Kim,

bedankt voor je reactie, ik ben wel benieuwd hoe het mij vergaat.Ik moet morgen weer naar de gyn., ben benieuwd wat ze nu weer te zeggen heeft, waarschijnlijk gewoon afwachten, maar heel eerlijk ben ik dat wel een beetje beu!!!

Groetjes Mariska

Hoi,

ik ben ondertussen bevallen, op 09-11, het was een best wel zware bevalling en ook 1 die heel raar liep.

Ik had 's-morgens om 05.30 uur weeen om de 7 a 8 minuten en om 07.30 uur heb ik het ziekenhuis gebeld omdat ze toch bleven komen, ik moest naar het ziekenhuis toe ivm de stuitligging zodat ze het eea in de gaten konden houden.

de hele dag heb ik de weeen gehad om de 7 a 8 minuten en 's avonds zei de gynaecoloog dit gaat niet lukken want  het ligt met 1 voet naar beneden en wil niet indalen dus we gaan een keizersnede doen, want je vliezen mogen niet breken omdat het niet indaald en als ze toch breken kan de navelstreng uitzakken.( ik had ook pas 6 a 7 cm ontsluiting. )

Nou was er net iemand voor mij dus ik moest nog een uur wachten  en toen kreeg ik een blaaskatheter gezet en kreeg ik daardoor ( denk ik ) persweeen, die ik dus maar EVEN weg moest puffen.

En toen rond 20.15 uur braken mijn vliezen, gelukkig was de gynaecoloog net klaar boven en ze heeft ook alles uit haar handen laten vallen en is komen kijken ivm het uitzakken, ik werd ook gelijk naar boven gereden en had ondertussen hele erge persweeen die ik niet meer wegkreeg, de een was nog niet weg of de ander kwam alweer.

Ik was ondertussen boven en kreeg te horen wacht maar even met de ruggeprik want de keizersnede gaan we niet meer halen, de persweeen zijn te heftig, toen werd er dus gevraagd, onder volledige narcose dan maar???

de gynaecoloog zei zet alles maar  vast klaar ik kijk nog even hoe het gaat als ze meeperst en toen mocht ik gelukkig een keer meepersen en 13 minuten later is onze dochter Yasmijn geboren via de natuurlijke weg op de voorkamer van de OK.

Yasmijn weegt 3285 gram en is 49 cm.

Terug
Bovenaan