Wat vinden jullie ?

A

Anoniem

Guest
hallo,

Dit verhaal hoort hier eigenlijk niet thuis maar heb even jullie hulp nodig het zit nl. zo:

Mijn dochter van 5 jr was achterom op het hofje aan het buiten spelen, toen vroeg ze of ze met een vriendinnetje bij een jongetje   tuinen verder mocht spelen normaal wil ik dat ze alleen op het hofje blijft maar ik zei oke.
Toen kwam ze opeens binnen met allemaal verf op haar haren handen en kleren, ik vroeg wat er gebeurd was ze hadden dus alle drie met een verfspuit gespoten. Ik dus boos en de verf van haar afgeschuurd.
Komt opeens de vader van het jongetje aan en zegt hij ze hebben alle drie met een spuit autoverf in het nieuwe speelhuisje gespoten,wat doen we eraan?
Dus ik zeg ja dan had je het maar beter moeten opruimen en niet achter het huisje laten staan, hij zegt weer ja maar het huisje heb ik 2 weken geleden nieuw gekocht voor 90 euro en de verf krijg ik er niet meer af geschuurd EN HIJ WIL DUS GELD ZIEN..
Maar ik heb gezegd dat ik niks ga betalen ik ben nu met mij 2 kleintjes alleen mijn dochter van 5 jr en mijn zoontje van 9,5 mnd zoals ik hier al eens verteld heb zit hun vader jammer genoeg gedetineerd. Ik heb daar geen geld voor over moet nou al zien hoe ik rondkom in 1 maand.
En al had ik wel genoeg geld IK VINDT GEWOON DAT HIJ DE SPUIT HAD MOETEN OPRUIMEN EN NIET ZOMAAR IN DE TUIN LATEN STAAN, HET ZIJN NU EENMAAL KINDEREN.

WAT VINDEN JULIE HIERVAN OF WAT ZOUDEN JULLIE DOEN ??

IK HOOR HET GRAAG BEDANKT GROETJES ELLEN

Daar heb je een aansprakelijkheidsverzekering voor.

Goed om eens na te kijken ivm kinderen. Daar wordt ie vaak voor gebruikt, je weetwel; kind stoot een vaas om, voetbal door de ruit, verf op de muur...

Succes

Verzekering of niet, ik vind het toch wel een gevalletje van eigen schuld, dikke bult. Jij zou de eventuele schade aan de kleding juist op hem moeten verhalen en niet andersom. Het was jouw spuitbus toch niet en hun kind is er even goed schuldig aan.

Ik hoop voor je dat dit geen burenruzie wordt, dat is helemaal zo wat.

Maar ja ik weet niet precies wat de wet hierover zegt, zou het als ik jouw was toch na proberen te kijken.

Heel veel sterkte.

Nanda

Ik ben het eigenlijk wel met Nands eens.... eerder zíjn schuld! Ik zou in ieder geval niet betalen hoor! Het waren toch zíjn spuitbussen die hij heeft laten slingeren! (en zíjn tuinhuisje en  ook zíjn kind(eren?) )  

hoi   ik vind ook verzekerings werk hoor en niet betalen had hij maar op moeten letten

niet betalen! Had hij de spullen maar niet moeten laten slingeren! En idd evt, verzekeringswerk maar ik heb bij een verzekeringsmaatschappij gewerkt en het lijkt me stug dat die betalen want het is een zaakje van eigen schuld, dikke bult!

Bedenk maar zo, je dochter heeft in elk geval plezier gehad!

Ik heb al een schadeformulier ingevuld, ik heb er ook de schade aan de kleding bijgezet en de nieuwprijs van het huisje dat was pas twee weken oud maar heb geen idee hoe dat werkt krijg je dan het gehele bedrag terug of een gedeelte?
Maar ja ik zie wel heb de buren ingelicht dat ik het bij de verzekering meldt, maar ze zeiden al alleen als de verzekering betaald anders hoeven we geen geld hoor.
Was ze geraden ook :)
En als ik het hele bedrag terugkrijg geef ik hun maar een gedeelte hoor want hun zoon heeft het ook gedaan. Ben niet gek hoor !!!
Bedankt voor jullie meningen, eigenlijk net zoals de mijne ik vindt het nog steeds hun verantwoordelijkheid als volwassenen dat je zulke spullen goed wegbergt!!
Kinderen blijven kinderen en zoiets is natuurlijk interessant.

ik vind het eigenlijk ook een beetje eigenschuld dikke bult, wij hebben laatst ook zoeits vergelijkbaars meegemaakt, alleen waren wij de dupe hebben het zo gelaten niemand aansprakelijk gesteld.
En misschien kan hij met de rest van zijn autolak z'n huisje pimpen

P.s. Had je verhaal een tijd geleden gelezen van je man, mijn (ex)man zit nu ook vast,   heb jij ook nergens recht op? aanvullende bijstand oid??

groetjes kim

Terug
Bovenaan