Wat vinden jullie?

A

Anoniem

Guest
Hoi Mama's/meiden.

Remco heeft gisteren begin van de avond zijn sonde eruit getrokken. Had toen zelf 8 flesje achter elkaar gedronken zonder bijvoeding via de sonde. Mijn vriend zei we kijken het gewoon aan kunnen altijd nog bellen als hij ineens heel slecht drinkt.
Het is namelijk zo we kunnen 24 uur per dag een verpleegkundige voor bellen.
Ik ben het wel eens met mijn vriend.
Want Remco drinkt minimaal 70 cc van de 80cc. Meer 70 dan 80 cc.
Hij moet 7x 80cc. Hij krijgt ook gewoon 7 voedingen.
Hij is a.s. maandag 4 weken.
Remco is gewoon geen hongerige baby.

Wat vinden jullie??
Hij moet a.s. dinsdag naar consultatie bureau voor de 1e keer.
Ben nu wel bang dat ze de voeding omhoog gaan doen.
Want hij was afgelopen maandag 3940 gram. Ik las ergens dat als ze
4000 gram of meer wegen ze meer moeten drinken. Ik denk niet dat het hem gaat lukken zo snel al. Hij heeft net door hoe hij moet drinken. Is nog erg vermoeiend merk ik voor hem.

Liefs Angela en Remco

Hoi An,

Ga op je gevoel af, je houdt zo netjes bij hoeveel hij drinkt. Ik zou het zelf ook even rustig aan kijken. Je kunt op ieder moment het kinderwijkteam bellen voor die sonde. En of hij meer moet gaan drinken? Hij zal als het goed gaat zelf aangeven dat hij meer wil. Je kunt het niet afdwingen. Kindjes zonder sonde kun je ook niet meer geven als ze zelf niet willen.
Dat is het nadeel als je bij het cb komt, dan komen ze met van die standaardpraatjes als hij moet dit, hij moet dat. Maar ieder kind is uniek en heeft zijn eigen gebruiksaanwijzing. Vertrouw je zijn gewichtstoename niet helemaal ga je gewoon een extra keer wegen. Laat je niet gek maken, jullie zijn zijn ouders en weten echt wat het beste is. Ik heb inmiddels geleerd dat je op jezelf kunt vertrouwen en dat alarmbellen bij jezelf gaan rinkelen als het niet goed gaat. Dat heb je als ouder ook goed in de gaten.

Succes!

ps. Remco heeft toch zijn eigen website?

Hoi Mamavan2,

Ja Remco heeft zijn eigenwebsite: www.vdheuvel.jouwbabywebsite.nl
Je hebt ook gelijk maar het ziekenhuis waar hij toch 18 dagen heeft gelegen.
Zeiden dat hij zeker niet meer als 10 cc maag laten staan per fles.
Dus daar let ik op. Heb dus nu 7 voedingen bij elkaar opgeteld en hij heeft
nu 525 cc op van de 560 cc. Van die 560 cc mag hij dus 80 cc laten staan volgens
het ziekenhuis. Nou het is maar 35 cc wat hij niet op heeft dus heel knap.
Ik schrijf alles op in een schriftje. Advies van de kraamhulp.

Ik ben zo trots op onze kleine ventje!!!

Liefs Angela en Remco!

Als Remco gewoon goed bij blijft komen op wat hij drinkt zou het geen probleem moeten zijn. Toen Vienna in het z-huis lag dronk ze ook minder dan gemiddeld maar omdat ze toch bijkwam vonden ze het prima. Het ene kind heeft nu eenmaal meer nodig dan het andere.

Terug
Bovenaan