wat vinden jullie?

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

Heb sinds een tijdje erge last van mijn rug (net  boven mijn bil  )  Vooral op mijn werk heb ik hier last van. Verder lig ik iedere nacht wakker ( pffffffff ) en heb veel last van harde buiken. Wat zouden jullie doen in de ziektewet of niet?   Moet nog twee weken officieel werken. Ga in iedergeval straks maar even de verloskundige bellen.

Je moet doen wat jij denkt dat het beste is. Overleg idd eerst met je vk. En misschien ook je leidinggevende. Mocht die problemen geven kun je kontakt op nemen met de arbo arts.
Je werk gever is altijd verplicht om je passend werk te geven en te zorgen dat jij een zo gezond mogelijke zwangerschap hebt. Mocht je 100% in de ziekte wet gaan krijgt je werkgever daar een vergoeding voor en het kost hem/haar dus niks. wanneer je je ziekmeld, meld dan altijd dat het ten gevolge van zwangerschap is.

Sterkte en suc-6 ermee

hoi kim

ik zou als ik was meteen stoppen met werken.
ik heb ook sinds een paar weken last van mijn rug en kon ook niet meer slapen.
ben gestopt met werken en heb fysio.
nu ik weinig doe gaat het veel beter en slaap ik weer wat beter.
je moet nu echt naar je lichaam luisteren want anders krijg je er straks echt de rekening van.
sterkte en denk aan jezelf en aan je kindje meid

liefs sandra

misschien kan je het eerst proberen met bijvoorbeeld halve dagen werken. overleg iig met je VK en je leidinggevende.

ik zelf begin door het slechte slapen 's nachts (lig nu vaak lang wakker) een uurtje later (indien mogelijk, meestal 4 van de 5 dagen) voor de laatste weken werk. maar dat geld voor mij, wellicht is voor jou helemaal stoppen beter, dat kun je alleen zelf inschatten met je VK.

Ik ben 6 weken van te voren met verlof gegaan...
De laatste 2 weken die ik heb gewerkt, heb ik ook  2/3 dag gewerkt (6 uur ipv 9). Ik hield het ook niet langer vol. Hierdoor had ik net voldoende rust. Ik kon wat langer slapen en ook weer op tijd naar huis.
Kijk wat voor jou het beste werkt en overleg dit op je werk. Bij mij hadden ze er alle begrip voor...

Succes!

Ik heb ook regelmatig last van mijn rug, onderin. Ik heb nu een kussentje mee naar mijn werk en die doe ik achter mijn rug.
Dat helpt.

Daarnaast werk ik nu halve dagen (op recept van de gyn)  en ga dan als ik thuis kom eerst lekker op bed liggen en slaap dan een uurtje.
Ik moet zeggen dat het nu beter gaat. Ik heb nog wel harde buiken, maar als ik even rustig zit, wordt het gelijk beter. Ik denk dus dat ik het nu nog wel even ga redden, die laatste twee weken.

Maar als ik jou was zou ik het in ieder geval met de VK overleggen.

gr mama van MD

volgende week is mijn laatste week voor ik met verlof ga. Heb nu af en toe last van mijn "heiligbeen", dat is in je onderrug, net tussen die twee kuiltjes aan weerskanten. Heb van de zwangerschapsyoga paar goede mensendieck oefeningen gekregen waarmee ik veel spanning daar weg kan halen. Daarnaast heb ik ook een extra kussentje in mijn onderrug, is wel erg lekker als extra steun.

je moet naar je lichaam luisteren, als je denkt dat het het beste is om te stoppen met werken dan moet je dat doen.

sterkte
lia

Terug
Bovenaan