Wat vliegt de tijd ...

A

Anoniem

Guest
Gisteren was tessa alweer 2 maanden oud! En hadden we een gesprek hier thuis met het gastouderbureau .... opzich voelde dat prima, maar getver ... het idee dat ik haar straks bij iemand achter moet laten! Iemand die ik nu nog niet eens ken ...
18 december is m'n verlof officieel alweer afgelopen. Opzich heb ik wel zin om weer te werken, anders had ik er nog wel 1,5 maand vakantie achter kunnen plakken (voordeel van zo lang ziek zijn ...), maar dat ik m'n kleine hummeltje dan achter moet laten *slik* naarmate het dichterbij komt zie ik daar steeds meer tegenop. Maar ik denk ook niet dat dat over 1,5 maand anders voelt.. eerder misschien NOG moeilijker.
Als het goed is krijgen we van de week een gastouder toegewezen, ik ben benieuwd hoe en wat en wie en wat m'n gevoel daarbij zegt maar ik ben bang dat ik een doos tissues bij de hand moet houden. Zou ik iemand ooit goed genoeg vinden voor mijn dochter? Ook al is hij  of zij nog zo goed ...  En vinden dat iemand net als ik de zorg voor haar kan waarborgen? getver de getver ... ik moet er nog niet aan denken.
Nu weet ik dat dit heel normaal is, schijnt zelfs uitzonderlijk te zijn als het niet zo is, maar toch.. ik wilde het hier even van me aftypen ... :) ik zie d'r zo tegenop.
5 januari wordt dan de datum dat ik weer echt ga beginnen. Dit was de gelegenheid om eens met kerst en oud en nieuw niet te hoeven werken dus toch nog 2 weekjes vakantie er achteraan geplakt. Kon de tijd nog maar een paar maandjes stil staan ....
Zien jullie er ook zo tegenop?

Liefs,
Anne

Hoi Anne,

Manoe is komende donderdag ook alweer 2 maanden oud en Manoe gaat komende maandag voor het eerst wennen op het kinderdagverblijf... of eigenlijk ga ik dus voor het eerst wennen aan een ochtend zonder Manoe!
Bij bij is het de derde die naar dat kinderdagverlijf gaat, maar die eerste keren je kind wegbrengen went nooit!!
Ik heb er bewust voor gekozen Manoe in de maand december al een paar keer weg te brengen, want zodra ik weer moet gaan werken moet ze 3 dagen in de week naar het kinderdagverblijf. Nu gaat ze dus in december al de maandag om mij al een beetje te laten wennen. We beginnen komende maandag met een ochtend... ik ben heel benieuwd en vind het helemaal niet leuk om haar weg te moeten brengen, maar mijn 2 oudere kinderen vonden/vinden het heel leuk daar. De leidsters ken ik dus ook al en dat scheelt wel iets... maar het allerliefst houd ik Manoe gewoon lekker thuis!!!

Ik kan je wel enigzins geruststellen... Na een paar weken  ben je er  wel aan  gewend om je kind weg te brengen.

Groetjes, Michele (mv Dimas, Luna en Manoe)

hai hai,

Navara gaat straks ook naar een gastouder! Wij hebben in week 26 van de zwangerschap al met haar kennis gemaakt. (hoe bedoel je we zijn er vroeg bij). Deze vrouw is ook bij ons op kraamvisite geweest, en straks gaan wij bij haar op visite. Dan kan ik ook mooi zien hoe haar eigen kinderen met Navara omgaan.
Nu zeg ik dat ik er geen moeite mee heb om haar straks voor 3 dagen in de week af te geven, maar.... Mijn moeder heeft pas een half uur opgepast, omdat mn vriend en ik naar een receptie moesten, en ik heb dus een half uur alleen maar over Navara gehad....
Ach ik zie het wel, ik heb er nu in ieder geval een goed gevoel bij.
Gelukkig mag ik ook lekker met de kerst nog thuis zijn, 5 januari is mn eerste werkdag.

groetjes petra

Hoi Hoi

Lois was gisteren 6 weken oud en gelukkig duurt het nog even voordat ze naar het kinderdagverblijf gaat voor 1 dag in de week.
Ze gaat daar per 1 maart heen dus dan is ze 4,5 maanden oud.
Toen ik mijn zoontje voor het eerst moest brengen stond ik ook met een brok in mijn keel op het station op weg naar mijn werk. Het voelde heel rot. Maar het went snel en nu hij 2 is verheugt hij zich enorm op zijn dagje 'School'.
Lois gaat straks naar dezelfde groep als haar grote broer en dat vind ik wel fijn. Toch een bekend gezichtje voor haar in de buurt. Hij is gek op zijn zusje dus hij zal haar regelmatig even een kusje komen geven ;-)
Natuurlijk ben ik blij dat het nog even 'weg' is voordat ik haar moet 'wegbrengen'. Maar ik weet zeker dat ze in goede handen is en dat ook zij snel zal wennen aan haar plekje op schooltje.

Ik begrijp je wel heel goed hoor Anne! Natuurlijk zorgt er niemand beter voor je kindje dan jij zelf en natuurlijk zijn eigenlijk alleen   PAPA en MAMA goed genoeg voor Tessa! Maaaaarrrr...jij zorgt voor een heel goed alternatief en het gaat vast helemaal goed komen met haar. Al zullen de traantjes je die eerste keren dat je weggaat je nader staan dan het lachen....
Kop op!!

LIefs, Billie

Heyhey,

Bedankt voor jullie reacties! Wat lekker zeg billie pas met 4,5 maand ... en dan maar voor 1 dag in de week ....(kijkt een beetje jaloers....)
Ik grap wel eens tegen mijn vent ik had een rijke vent moeten trouwen in plaats van zo'n lieve. Voor mij is het wel noodzakelijk om te blijven werken (financieel) gelukkig kan ik veel avonddiensten draaien en dan hoef ik pas om 15 uur te beginnen ... tessa d'r papa is altijd om 15.30 of 16.00 thuis... dus dan heeft ze niet zo heel veel opvang nodig.

Ik ben net met tess voor d'r eerste vaccinatie geweest, vrij laat met 9,5 week...
Maar ze heeft zich gedragen als een heldinnetje! Ik had verwacht dat ze 't uit zou krijsen maar d'r kwamen wat bescheiden piepjes uit d'r keeltje. Na wat knuffelen vond ze 't al gauw weer goed! En nu ligt ze in een heeeeeele diepe slaap. Ze heeft zelfs niet gemerkt dat ik dr uit de maxi-cosi heb gehaald.
Ze weegt alweer 4930 gram gewoon 2 kg zwaarder dan bij de geboorte! En was alweer 57 cm! Qua groei zat ze met alles op 't gemiddelde behalve d'r hoofdomtrek die was iets groter dan gemiddeld (passen d'r lekker veel hersentjes in ;-) )

Liefs,

Een trots mama :)

Hallo allemaal,

Hmm, ik zie nog niet echt op tegen het wegbrengen van onze Leonie. Ben nu nog zo lekker aan het tutten met haar.
Gelukkig hoef ik haar ook maar 1 dag weg te brengen, op woensdag komen om de beurt de oma's oppassen en de andere dag is papa thuis. (als ik tenminste de dagen moet gaan werken die ik heb aangegeven, want daar is nog niet iets officieels over bekent, lekker snel van mijn coordinator). Ik moet ook in januari weer beginnen. Maar ik ben als sinds de zomer thuis en ben nu ook qua energie weer aan het opbouwen dus heb er ook wel weer zin in.

Wel grappig Anne, dat jouw kleintje nu net iets zwaarder is dan Leonie bij haar geboorte en dan ook nog 2 kg gegroeid is, Leonie woog 4900 gr en is dan nu ook wel iets minder hard gegroeid, gelukkig. Want ze was dan ook wel erg groot.

Groetjes Belle

Hey belle,

Ja ik zei al tegen mijn man 'onvoorstelbaar dat er mensen zijn die ze zo groot d'r uitpersen ...'
K heb bewondering voor jullie hoor

Liefs,
Anne

Terug
Bovenaan