Wat voel ik me rot:-(

A

Anoniem

Guest
Zoals sommigen van jullie misschien wel weten, heb ik al heel wat maanden de wens voor een tweede kindje. Helaas ziet mijn man allemaal beren op de weg.
Gisteren vroeg ik aan hem of hij in 2013 dan misschien voor een tweede zou willen gaan. NEE DUS!
Wat kwam dat als een klap, zeg! Had gehoopt dat hij wel bij zou draaien, maar na 9 maanden praten, oplossingen voor zijn beren zoeken, enz. is dat dus niet gebeurt. Hij ziet het totaal niet zitten om voor twee kindjes te zorgen als ik in het weekend moet werken (ik werk onregelmatig in de zorg). Sinds hij dat zei voel ik me echt rot. Kan wel huilen. Hij heeft m'n hart gebroken op een of andere manier. Toch houd ik natuurlijk nog heel veel van hem, maar wat is dit een kutsituatie, zeg!
Sorry, moest het even kwijt...

jeetje dat is zeker een klap!
ik hoop ook dat je dat een plekje kan geven, en dat niet jullie relatie in de weg gaat staan.

is jullie eerste dan nog erg jong?
die hebben heel veel zorg nodig, vanaf een jaar of 4 word het kind al wat zelfstandiger.
is dat geen optie? langer wachten..

heel veel succes met deze situatie..

Onze dochter is nu 22 maanden. Waarom ik niet veel langer wil wachten is mijn leeftijd. Ik ben bijna 34. Bij de eerste duurde het 9 maanden voordat ik zwanger was en had ik een slechte uitslag bij de combinatietest (kans 1:7, was gelukkig uiteindelijk wel helemaal gezond). Ben bang als we veel langer wachten, dat het dan niet meer lukt om zwanger te raken, of dat de kans nog groter wordt dat het kindje niet gezond is...

Jeetje dat is vervelend. Heb je hem ook duidelijk kunnen maken dat dat je veel verdriet doet? Je moet samen voor een kindje kunnen kiezen natuurlijk.

Heftig die slechte uitslag. Heb je reden om aan te nemen dat je de volgende keer weer een slechte uitslag van combinatietest kunt verwachten?

Sterkte meid.
Wenser

Jeetje dat komt inderdaad wel heel hard over op dat moment..
Ik personelijk vind het een raar excuus dat hij in het weekend niet voor 2kindjes wil zorgen en zijn toch je eigen kinderen en nummer 2 gaat zo mee in de routine..

ik hoop dat hij bijdraait en er als nog een broertje of zusje komt voor je dochter

Bedankt meiden, voor het luisterende oor! Ik blijf toch ergens hoop houden dat hij bij gaat draaien en dat ik na al die tijd ook eens op de NOD-lijst mag komen te staan. En natuurlijk dat we uiteindelijk een broertje of zusje voor ons meisje in onze armen mogen houden.

@Wenser
Ik heb geen reden om aan te nemen dat we een volgende keer weer een slechte uitslag kunnen verwachten, maar die angst is er toch wel. Ik ben er vorige keer enorm van van de kaart geweest.
Je hoort zo vaak dat je als je ouder bent meer kans hebt op kindjes met een chromosoom afwijking. Als het een kindje is met down syndroom is, is het natuurlijk hartstikke welkom, maar het lijkt me heel moeilijk om een kindje te dragen waarvan je weet dat het niet levensvatbaar buiten de baarmoeder is. Ik ben gewoon bang dat hoe langer we wachten hoe groter de kans is dat dit zou kunnen gebeuren.

Hoi Chantal,

Dit is een hele moeilijke en ik kan me goed voorstellen dat het afschuwelijk voor je is. Wij stonden een jaar geleden voor hetzelfde dilemma. Mijn man was razend enthousiast over de eerste en niet te spreken over een tweede. Ik heb toen echt gezegd dat het voor mij een onvervuld leven zou zijn, als we het niet minstens zouden proberen. Ondertussen duurt het al een jaar en is hij helemaal bijgedraaid. Hij is zelfs totaal teleurgesteld als het weer niet gelukt is, wat aanvankelijk voor hem een opluchting was. Dus het kan allemaal wel... Ik denk dat het een kwestie is van blijven praten. Ik heb voor mezelf wel altijd gezegd dat ik geen kind wou zonder dat hij daar totaal achter stond.

Succes ermee! En probeer vooral je relatie gezond te houden want een eenzijdige kinderwens kan wel een belasting zijn (dit zeg ik uit ervaring, niet om te betweten uiteraard ;) xxx

Terug
Bovenaan