wat voel ik nou? iets hards...

A

Anoniem

Guest
hoi aanstaande moeders,

wat ik nu weer mee maak.. al 2 weken voel ik toch zeker de baby schoppen, af en toe van die 'plopjes' in mn onderbuik.. maar de laatste tijd voel ik iets raars in mn onderbuik. opeens is het heel hard en er zit een soort van bobbel. na een paar tellen is het ook weer weg. even later is het er weer en dan zo weer weg. dit is alleen in mn onderbuik: boven de schaamstreek. soms is het ook een beetje meer naar links en soms een beetje meer naar rechts. ik heb ook al aan harde buiken gedacht maar dat is toch pas later in de zwangerschap en dat voel je toch over je hele buik? ik maak me wel een beetje zorgen omdat ik niet weet wat het is en bovendien is het mn 1e zwangerschap.en superfijn voelt het nou ook niet weer echt... of zou het iets met de blaas zijn?? ik weet het niet...

lieve mama's wie kan mij helpen??

xxx Arianne 17+3

Hoi Ariel,

zou het niet gewoon een voetje of het hoofd van de baby kunnen zijn? Daar kan de baby lekker mee bewegen en vooral het hoofdje kan in dit stadium erg hard aanvoelen.

Veel liefs ...

Hoi!

Ik dacht zelf meteen aan harde buiken toen ik je stukje las. Zoals jij het omschrijft, zo voel ik het namelijk ook. Ik ben nu verder in m'n zwangerschap (28 weken) en ik voel het nu meer over m'n hele buik, maar als je wat minder ver bent dan zit je baarmoeder natuurlijk ook nog lager. Dat zou kunnen verklaren waarom je het zo laag voelt. Het komt en het gaat, klinkt ook als een harde buik. En het voelt inderdaad niet prettig. Maar als je twijfelt of je het misschien toch iets met je blaas is kun je altijd even je urine laten testen natuurlijk. Ik had trouwens met 17 weken volgens mij ook weleens last van harde buiken. Het kan dus best wel. Succes!

Liefs, Mimi

Hallo,
Het klinkt inderdaad meer als: harde buik. Als ik je berichtje goed begrijp ben je nu ruim 17 weken. Volgens mij komt het pas later in je zwangerschap voor dat er een armpje/beentje/billen voelbaar zijn aan de buitenkant van de buik. Tenminste, ik had ook vroeg tekens van leven in mijn zwangerschappen, maar het voelen van lichaamsdelen was wel later in de zwangerschap.
Groetjes, Yoeke

ik denk ook idd harde buik.harde buik is in feite het spannen van de baarmoeder en die zit bij jou nu nog vrij laag.ik heb het ook al sinds een week of 16.heel raar gevoel in t begin.
groetjes kari

Hoi arianne,
Ik heb hetzelfde als jij. Ik ben wel wat langer zwanger, maar dat gevoel onderin zijn   je spieren die aan het protesteren zijn omdat je baarmoeder gaat groeien. In deze periode heb je daar onder het meeste last van. Je kunt het ook alleen een hard gevoel hebben aan de bovenkant en dat zijn dan meestal je darmen die weggeduwd worden vanwege de groei van je baarmoeder. Hoort er allemaal bij.

Fijne zwangerschap verder!

Miranda ( 22+5)

Hoi,

Volgens mij heb ik hetzelfde als wat jij beschrijft.  
Inderdaad een 'harde bobbel' in je buik en soms meer links dan rechts. Het is inderdaad ook met een paar seconden weer weg. Dit zijn volgens mij nog geen harde buiken, maar gewoon de baby die zich omdraait.. Het is inderdaad niet zo'n heel prettig gevoel, maar ach... het (dus naar mijn idee!) de baby die beweegt.. Het is soms ook net of de 'bobbel' zich verplaatst.

Schrik wel een beetje van het feit dat iedereen denkt dat het harde buiken zijn.. nu begin ik wel een beetje te twijfelen...

heb morgen de 20-weken echo, zal het dan even navragen..

Groetjes,
Mamamski
20 wk, 2 dg

Hoi Mamamski,
Volgens mij is het niet de baby die je voelt draaien want die is nog zo klein en goed verpakt in vruchtwater, dat je dat nog echt niet voelt. Pas later in de zwangerschap voel je echt je kindje draaien.Je kunt nu al wel schopjes voelen, wat erg leuk is.

Groetjes Miranda

Terug
Bovenaan