Wat voel ik?

<p>Ik ben nu 28 weken zwanger en onze baby beweegt er lustig op los. Nu voel ik aan alle kanten vanalles bewegen en vaak aan meer dan een kant tegelijk, en ik ben ervan overtuigd dat de baby nog kan draaien in mijn buik omdat deze wel erg veel verschillende plekken in mijn buik raakt. Maar ik vraag me toch regelmatig af: wat voel ik daar nu eigenlijk? Zijn dat billen? Een hoofd? Handen? Voeten? Knieen misschien? <br />Wisten jullie welk lichaamsdeel waar lag? En hoe zijn jullie daarachter gekomen? Bij mijn zoontje wist ik het op gegeven moment mede dankzij allerlei echo's vanwege wat complicaties en de daarbij ontdekte stuitligging, die er deze keer vooralsnog niet zijn. Nu heb ik geen enkele reden om aan te nemen dat ik nog een echo ga krijgen (kan uiteraard voor een pretecho gaan) maar vroeg me dus af of jullie het ook zonder echo wisten? </p>

Leest mee, ik ben 29 weken en voel hem vaak aan m’n rechterkant. Alleen wat voel ik? Hoofd, rug? Billen?.
Hij beweegt ook k a p o t veel en ik voel hem ook overal, soms zelf helemaal in mn noenoe ?.

Dit is mn eerste

Op eerdere echo's wipte die van mij steeds op en zag je dus voeten en handen tegelijk bonken. Nu voel ik vaak aan twee kanten op dezelfde plekken beweging dus ga er maar van uit dat het die handen en voeten zijn haha maar is meer op gevoel dan weten.

Wij voelde een hard stuk (klinkt heel stom?) aan 1 kant. Maar dan ook echt hard. Dat was dus z'n hoofd. Na een versie hebben ze hem gedraaid en liggen nu z'n billen op die plek en voel je echt goed het verschil. Aan de andere kant ligt helaas mijn placenta dus daar voel ik een heel stuk minder, maar heb me ook heel vaak afgevraagd (zeker na de versie) wat voel ik nu allemaal? Wat zit nu waar. Zijn dat billen, is t een hoofd, wen voetje misschien??

Krijg je straks geen liggings echo meer?

Zo bijzonder en een raadsel soms! Soms dan voel ik dr helemaal trillen ofzo (ken je dat bij een hond als die zijn achterpoot beweegt als je zn buikje kriebelt?), zo lijkt het te voelen! ??

Regelmatig dat ik aan de beeb vraag wat ze in godsnaam aan het doen is haha. Ik vind het geweldig!
Ik zie ook voor me alsof ze "wandelt" langs mn baarmoeder. Een reverse hamsterwiel hebben wij het genoemd ??

Sinds een paar weken voel ik ook een schop(?) tegen de binnenkant van m'n vagina, dat voelt zo vreemd!!

En inderdaad als je op je buik drukt voel je soms ergens een harder stuk, dat is dan een hoofd/bil/rug? Geen idee hoe het verschil voelt, maar als ik dat links voel, voel ik de schopjes bijna altijd rechts!

Hier 30+1 en placenta aan de achterkant

Dat hard stukje ken ik inderdaad. En das altijd aan mijn rechterzij.
Als ik op echo’s keek lag hij altijd op z’n linkerzij met zijn gezicht naar m’n rug toe, e l k e echo?.

Maar nu wil ik weten is dat hard stukje nou zijn hoofd, zijn rug? zijn billen??‍♀️?

Hoofdje is ronder dan kontje.
Benen steviger dan armpjes. Zachte kriebeltjes van handjes, trappen van benen.

Terug
Bovenaan