Wat voelde ik me opgelaten!

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik moet even wat kwijt! Was net in het dorp en heb mijn eerste  potje foliumzuur gekocht. Niet zo ´n kunst zou je zeggen, maar ik voelde me zoooooooooooo opgelaten. Ik liep namelijk door het Kruidvat, op zoek naar het foliumzuur, maar natuurlijk niet te opvallend want niemand weet van onze plannen en dat willen we ook nog wel even zo houden.

Na een paar rondes langs het goede schap (ik liep alleen zo snel dat ik eigenlijk niets kon zien), besloot ik dat ik best onopvallend (maar niet heus) de vitaminepillen kon bestuderen zonder dat iemand door zou hebben wat ik ECHT zocht. Maar goed, ondertussen natuurlijk wel steeds kijken of er niemand binnen kwam die ik kende!

Inmiddels waren de winkelmeisjes wel wat gealarmeerd, omdat ik zo liep te drentelen en ik had onderhand het schaamrood  op mijn kaken.  Na nog een ronde door de hele winkel, een snelle blik of ik iemand kende, heb ik toen maar aan één van die meisjes gevraagd of ze ook foliumzuur verkochten (want ik kon het natuurlijk niet vinden, zal je altijd zien). Natuurlijk verkochten ze dat (ze zei keihard: Ja hoor, wij verkopen ook FOLIUMZUUR). Ik kon inmiddels wel door de grond zakken, maar was ondertussen ook druk om angstvallig de deur in de gaten te houden of er nog steeds geen bekenden waren.

Toen ik eenmaal het potje in mijn hand had en supersnel had afgerekend (samen met nog een zak vol spullen die ik eigenlijk niet nodig had, maar goed, je moet toch een afleidingsmanoevre hebben!), moest ik eigenlijk ook nog even naar de supermarkt. Ik liep dus een beetje trots en opgelucht door de AH, met mijn Kruidvatzakje vol zooi en het potje, en wat denk je? Ik kom natuurlijk mijn schoonmoeder tegen die naar mijn mening wel erg onderzoekend naar én mijn rode wangen én mijn propvolle Kruidvatzakje keek. Ik, toen nog nietsvermoedend,  even een kort babbeltje gemaakt en daarna gemaakt dat ik thuiskwam.

Op zich geen ramp, maar thuis kwam ik erachter dat Kruidvatzakjes wel errrrrrug doorschijnen én het potje zat natuurlijk aan de buitenkant. ZUCHT! Kortom: een enerverende winkelronde en ik heb geeeeeeeeeeeen idee of iemand me gezien heeft of doorhad. Valt nog niet mee een potje pillen kopen, hihi.
Goed, dit wilde ik jullie natuurlijk niet onthouden, haha!
Liefs,
Katie

Hoi Katie!

Dat is nog eens een potje foliumzuur kopen zeg! Hoop dat je ongezien met je pillen hebt rondgewandeld hoor. Het is toch wel prettig om bepaalde dingen nog even voor jezelf te houden...

Ik voelde me ook wel opgelaten hoor, toen ik om foliumzuur ging. Ik moest  een receptje ophalen bij de apotheek en toen ik zag dat er helemaal geen andere klanten waren heb ik ook maar gelijk om foliumzuur gevraagd. De apotheker was gelijk heel discreet en ging op fluistertoon verder! (vond ik wel grappig, aangezien ik de enige klant was op dat moment)

Nou suc6 verder met je pillen en met het zwanger worden natuurlijk!

Liefs Bloempje

Hoi Katie,

Leuk verhaal hoor! Zo voelde ik me ongeveer toen ik van de week zwangerschapstesten ging kopen.
Ik heb nog wel een tip voor als je het wat minder opvallend wil: in Supradyn vitamines  extra forte zit ook foliumzuur. Een tablet bevat 0,6 miligram foliumzuur, naast de andere vitamines natuurlijk. Je hebt eigenlijk 0,4 miligram nodig, ruim voldoende dus.
Als je schoonmoeder dan een potje Supradyn ziet, denkt ze misschien: "goh, wat is Katie gezond bezig" (je weet hoe moeders zijn!).
Hoop dat je hier wat aan hebt!

Greetings, juffie74

Ha juffie,

Goede tip, kom je nou mee, haha!

groetjes,
Katie

hoi hoi

Ik heb ze gewoon in de apotheek gehaald. Stond daar met mijn dokters recept. Komt dat meisje weer bij me en zegt, ze zijn niet meer op recept die foliumzuur tabletten. Je kunt ze nu gewoon kopen. Nou ja ik was inderdaad blij dat er geen bekenden in de winkel waren. Ik heb trouwens foliumzuur 0,5 mg.
Maar zou je er vragen over krijgen, al denk ik van niet, want voorheen was dit niet bekend, mijn moeder had er nog nooit van gehoord. Je kunt altijd zeggen dat je een vitamine b11 tekort hebt. Daar wordt het namenlijk ook voor gebruikt.

Wel leuk dat je het verhaal met ons deelt

Groetjes Doortje

Hoi,

Misschien nog een tip: Davitamon heeft fem natal.
Een vitaminetablet waar de benodigde hoeveelheid foliumzuur in zit voor als je zwanger wilt worden/bent.

Juist door die andere vitamines die de pil bevat wordt het foliumzuur extra goed opgenomen.

Een bijkomend voordeel: het valt minder op als je davitamon koopt!!!!!!!

Arme jij, kan me goed voorstellen dat je je zo opgelaten voelde.

Groetjes Mosy
(juni-forum)

Terug
Bovenaan