Wat vonden jullie van "de Biologische klok"?

Hoi,
Ik heb gisteravond gekeken naar de Biologische klok. Persoonlijk vond ik het een beetje tegenvallen. Misschien komt het omdat ik mezelf helemaal niet herkende in de vrouwen die aan tafel zaten en dat ik me nogal ergerde om een aantal uitspraken die werden gedaan. Zoals een vrouw die zei dat ze zich nooit helemaal vrouw zal voelen zolang ze geen kind heeft gekregen. Daar kan ik echt niks mee. Het is natuurlijk haar mening en iedereen denkt er anders over maar toch. Ik ben benieuwd wat jullie er van vonden.
groetjes

Hai Noortje,

Ik heb het gisteravond gemist, maar ik heb het net bekeken via internet.
(www.avrogezondheid.nl - de biologische klok ga dan naar uitzending gemist)

Ja, ik kon mezelf niet helemaal in terug vinden. Hier gaat het meer om vrouwen die over de dertig zijn, daarom heet het natuurlijk ook de biologische klok.

Het klopt denk ik wel dat vrouwen er meer bezig mee zijn. Mannen gaan denk ik meer nonchalant mee om. Maar dat hoeft niet altijd te betekenen dat ze niet meeleven.

En die opmerking dat zij zich geen vrouw voelde, omdat ze nog geen kind heeft,
vind ik ook eerlijk gezegd  een beetje onzin. Maar het is haar mening.
Ik bedoel maar, ze is nu dus maar een meisje. (aghum, aghum over de dertig, sorry kon het niet laten...)  Zij staat niet echt stevig in haar schoenen volgens mij.....

Jammer, dat ze niet meer over de  mogelijke behandelingen  hadden. Komt nog wel, denk ik. Nou, het was weer interesant. Mischien volgende week dat we meer info ook krijgen.

Groetjes, Sabrina (Sab)

Hallo!

Ik moet me bij jullie/ je aansluiten, ik vond het ook tegenvallen.

Kon mijzelf ook niet geheel vinden in de dames die hun verhaal deden.

Inderdaad ook bepaalde uitspraken vond ik niet helemaal juist,   ergerde mij bijvoorbeeld nogal aan de zogenaamde uitstelmoeder.

Tja ik had er meer van verwacht, ik dacht eindelijk een programma waar precies word verwoord hoe ik me soms kan voelen, wat wij door moeten maken.................maar helaas viel het dus tegen.

Misschien word aflevering twee beter je weet het nooit!

Groetjes,

Cynthia

Inderdaad Cynthia, jij verwoord het zoals ik er ook over denk. Die uitstelmoeder vond ik zo dom praten. Misschien komt het wel omdat wij vanuit onze eigen situatie extra kritisch zijn en wel weten dat je niet zomaar even zwanger raakt en een kind krijgt. En om dan op je 38e te doen alsof het vanzelfsprekend  is en te zeggen dat er zelfs vrouwen zijn die op hun 50e nog een kind krijgen, echt heel naief en onvolwassen bedacht van iemand van die leeftijd.

Zo, ik heb net de aflevering bekeken. Wat ik ervan vond? Ik had geen hoge verwachting (na jullie verhalen(-:) dus dat scheelt. Het is pas de 1e aflevering dus het was meer een introductie vd vrouwen. Waar ik mij met name aan stoorde is dat de mannen zo negatief werden afgeschildert door de vrouwen. Mijn ervaring is helemaal niet dat mijin man niet meeleeft, integendeel zelfs, hij kan soms ook heel verdrietig zijn. Dat de man zich anders uit dat de vrouw wil nog niet zeggen dat ze er minder mee zitten. En de vrienden die wij hebben waarbij het ook niet wil lukken zijn de mannen ook zeer betrokken.

En de uitstelmoeder was iederdaad niet 1 vd slimste, maarja ach iedereen heeft zijn eigen leven en achtergrond dus ik wil haat niet veroordelen. Het is gewoon een heel ander type dan ik ben.

Verder ben ik benieuwd naar de volgende aflevering. Oja, ik vond het erg leuk om te zien hoe ze de aantallen bij het zaad bepalen en de bewegelijkheid. Ik was altijd al benieuwd hoe dat ging!!

Fijn weekend allemaal!

Marielle

Hoi hoi,

Ik vond het ook tegenvallen. Had er misschien wat teveel van verwacht.
De situaties die ze schetsen lijken niet zo op mijn verhaal.

Vond die 'uitstel' moeder een beetje vreemd overkomen, net of het normaal is om tot je 40e te wachten met kinderen krijgen.

Ook werden er dingen gezegd die niet waar zijn; zoals dat je altijd 14 dagen vóór je ongesteldheid ovuleerd, bij mij is dat al 16 dagen.

Maar goed....het was de eerste aflevering, misschien word het nog beter.

Groetjes Anne

Hoi allemaal ,
Ook ik heb gekeken en moet toegeven dat ik er meer van had verwacht,
maar over die vrouw die zei dat ze zich niet helemaal vrouw kon voelen omdat ze nog geen kind had ..........
ik zou hem anders willen invullen ik voel me als vrouw wel compleet maar die drabg die je hebt om zwanger te mogen worden zwanger zijn kindje voelen in je buik kindje baren kindje voeden kindje opvoeden dat zo bezondere proces wat ik nog niet heb meegemaakt .... Dat maakt mij nog niet compleet ......
En die uistel moeder ........ die praatte niet echt lekker.....
gr happy woman

Terug
Bovenaan