wat voor bed voor een kindje van 1 jaar en 3 a 4 maanden??

A

Anoniem

Guest
Beste moeders,

Ik ben van het najaar forum, mijn dochter is net 1 jaar geworden.
We krijgen over 3,5 maanden een zoontje erbij. Onze dochter krijgt daardoor een nieuwe kamer, maar ik vroeg me af wat voor bedje geschikt voor haar is.
Nog steeds een ledikantje of kan ze al naar een ander soort bedje over gaan?

gr,
Sabine

Ik denk zelf dat een ledikant nog wel handig is. Volgens mij kruipen ze er anders zo uit... (of vallen).
Je kunt de eigen ledikant natuurlijk nog gebruiken zolang je nieuwe baby in de wieg slaapt.
Liefs Nelleke

Ik heb zelf voor mijn zoontje een ' nieuw' babykamer gekocht op marktplaats met een ledikant ( lekker in jongensstijl, want de babykamer is neutraal) Ik koos voor een ledikantje omdat ik Hjerre veel te klein vond voor een gewoon peuterbedje. Hij zou er uit geklommen zijn, dat weet ik zeker! In een ledikantje liggen ze nog enigzins beschermt.
Hjerre was ook 14 maanden toen zijn zusje geboren werd.

Groetjes Hanneke

Wij zitten ook te dubben over een ander bed. Niet omdat er een broertje of zusje bij komt, maar omdat ze duidelijk veel te weinig bewegingsvrijheid heeft in haar ledikantje. Ze ligt steeds vaker helemaal klem of wordt overstuur wakker met haar armen om de spijlen geklemd. De combisleeper en haar hoofdje zijn ook samen net zo lang als haar bedje, dus ze duwt standaard haar voorhoofd in de spijlen. Wij denken er nu over om de bedbank vd Ikea te kopen (hoop dat het plaatje is gelukt, anders even zoeken op hun site op bedbank Meldal).
Dit zetten we dan met de open kant tegen de muur, we gaan nog wel even kijken hoe hoog de spijlen dan zijn, maar ik zie haar nog niet zo snel uit bed klimmen, ze slaapt altijd erg goed verder en haalt haar streken wel buiten het bed uit... Als ze wat groter is draaien we het bed gewoon om, dan heeft ze tot ze het huis uit gaat een prima bed , dit was toch al het bed wat we voor ogen hadden.

Succes ermee!
Groetjes, Rianne en Lydia

Wij hebben via marktplaats een juniorbed gekocht met spijlen. Het is nu dus een groot ledikant maar de spijlen kan je er af halen als ze daar aan toe is en vervangen door een lage plank. Voorlopig nog niet hoor! Echt een ideaal bed!

gr
Marielle

Hey!

Als Thomas in januari zijn broertje of zusje krijgt is ie 17 maanden. Wij hebben ook lang zitten dubben over een juniorbed of een ledikant erbij. Gezien Thomas met een KS is geboren is de kans aanwezig dat dat weer gebeurt nu. En ik weet nog hoe beroerd dat bukt na afloop... En met onze kasten leegrovende dreumes zie ik het niet zitten om als meneer zijn bed uit wil 's morgens of 's middags of 's avonds of 's nachts zijn kasten in te ruimen en op te ruimen, hebben wij   een "nieuwe" marktplaats kamer aangeschaft voor meneer. En we hebben er nu al geen spijt van moet ik eerlijk zeggen. Hij wil 's nachts opeens weer graag het bed om te gaan spelen,,,
Succes met kiezen!

-X- marieke

Hier even onze update over het bed: vanmiddag bij de Ikea bleek dat die bedbank niet zo geschikt was: de openingen bij de harten zijn te groot, past haar kleine koppie tussen...
Ze ligt nu in het meegroeibed Minnen, ze keek net wel ff raar maar heb haar nog niet weer gehoord... Bedje staat op de kleinste stand, en dan met het ledikantje ervoor en tegen de muur, dus vallen lukt niet, hooguit heel raar klimmen...
Dit is m, maar dan nog een stand kleiner, ze heeft nu 80x 130 cm voor haarzelf en haar knuffels, en dat kan uitgroeien tot 200 cm.

Nou, we hebben een wonderkind (al zeg ik het zelf). Vannacht perfect geslapen in haar nieuwe bed, en nu ligt ze voor haar middagslaapje er weer in, maar dan zonder het oude bedje ervoor als uitvalbeveiliging. Heb haar mbv de camera vd babyfoon zitten bekijken, en ze ligt er gewoon rustig in. Ze snapt hoe je je ergens af moet laten glijden, en het bedje is zo laag dat ze ook direct met haar beentjes op de grond zou staan, dus we zijn benieuwd. Ze heeft nu lekker de ruimte, maar wordt wel snel groot op deze manier...

Terug
Bovenaan