Wat voor deken in wiegje?

Hoi!

Ik heb een duo deken gekocht voor in het ledikantje. Dus een deken die in een dekbedovertrekje gestopt wordt.

Maar, ik heb natuurlijk ook iets nodig voor in het wiegje (en tegelijkertijd in de wandelwagen, toch?).
Wat gebruiken jullie daarvoor? Een fleecedeken met een lakentje eronder? HELP want ik zie door de bomen het bos niet meer en in een winkel wordt je maar van alles aangepraat!
 
Ik heb inderdaad zo'n katoenen dekentje bij de babydump gekocht, lijkt op een fleece-dekentje en daar doe ik een lakentje onder. In het ledikantje doe ik dat ook, omdat dekbedjes nog niet mogen onder de twee jaar.
Wat is een duo-deken dan??
 
Voor in de kinderwagen kun je een fleecedekentje met lakentje eronder gebruiken, maar voor de wieg is dat volgens mij niet toegestaan. Het idee hierachter is volgens mij dat je je kindje in de kinderwagen min of meer voortdurend ziet en dat fleece dan geen kwaad kan, maar gewoon katoen is beter. Het zijn dezelfde dekentjes als die je voor het ledikantje gebruikt, alleen kleiner. Eigenlijk zijn ze nog steeds behoorlijk groot, dus je krijgt al snel een hele prop aan de onderkant. Let dan even op dat het matrasje niet helemaal schuin afloopt, dan loopt voortdurend de voeding terug, is niet zo comfortabel voor je kindje... Je kunt dan het beste een handdoek oid onder het hoofdeinde leggen. O ja, het dekente is zo groot dat je het als het erg koud is zelfs dubbel kunt vouwen en dan nog kunt gebruiken. Zullen wij de komende tijd alleen niet nodig hebben, denk ik ;-)
 
100% is het beste heb ik me laten vertellen door de kraamzorg, zij stuurt mensen terug die naar de winkel die of fleece verkopen of dekbedjes. Wol is ook ok ( zuurstofdoorlatend), maar goed wij zijn augustus moeders....
 
fleece is niet toegestaan ivm met verstikkingsgevaar. Fleece geeft vaak heel veel warmte.
Dekbedjes zijn ook niet toegestaan (vanaf 2jr. pas)

een katoenendekentje is het beste zowel voor het ledikantje als voor het wiegje te verkrijgen.
 
de dekentjes die aanvoelen als fleeche die bv babydump of prenatal verkoopt, zijn (meestal) ook gewoon van katoen. Ik heb het voor de zekerheid nog even aan de kraamzorg gevraagd en die mogen ook gewoon.
 
Terug
Bovenaan