Wat voor dekentje in de winter?

<p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">Hoi allemaal,</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">ik ben 7 weken bevallen van een meisje, omdat ze heel beweeglijk is in haar slaap en zichzelf anders wakker slaat, baker ik haar in in een hydrofiele doek. Daaroverheen een katoenen dekentje met een lakentje, maar nu het kouder wordt merk ik dat haar wangetjes een stuk kouder zijn als ze wakker wordt. </span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 19.1px;"> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">Wat gebruiken jullie? Of heeft iemand tips waar ze iets warmer dekentjes hebben bijv?</span></p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545; min-height: 19.1px;"> </p><p> </p><p style="margin: 0px; font-stretch: normal; line-height: normal; font-family: '.SF UI Text'; color: #454545;"><span style="font-family: '.SFUIText'; font-size: 16pt;">Dankjewel alvast!</span></p>

Mijn kleintje, is 6,5 week. Ik heb hem 's nachts in een winterslaapzak liggen met daarover een laken en dekentje. Als hij dan de dekens afdoet krijgt hij niet koud. 

Klinkt misschien hard, maar koude wangetjes en bijv koude handjes zijn geen indicatie voor warm of koud. In het nekje voelen is de beste methode. 
Maar als ze wel te koud is, kun je 2 katoenen dekens gebruiken of een dekentje van wol. 

Wij hebben onze kleine meid in een puckababy liggen ... hier ligt ze lekker in en is goed warm ... bij opa en oma is het 10 graden in haar slaapkamer en nog steeds is ze warm 

Hier ligt ze in een lenteslaapzakje zonder mauwen onder een dun dekentje die is dubbelgevouwen. Haar handjes voelen als ijsklontjes, naar voor de rest is de lekker warm. Ik check inderdaad ook haar nekje. Bij grote twijfel nam ik even haar temperatuur op. 

Ik gebruik een inbakerslaapzakje van Woombie. Daaroverheen lakentje + dun dekentje en sinds afgelopen week nog een extra dekentje eroveeheen.Het is ong 18 graden in onze slaapkamer. Zijn wangetjes zijn nog altijd koud, maar zijn nekje warm en dat geeft de juiste indicatie zoals hierboven al gezegd.baby is 12 weken

Misschien is het een idee om een andere innakerdoek te gebruiken? Ik les veel reacties over slaapzakken, maar dat wordt nogal lastig als je kindje imgebakert slaapt..
Ons kindje slaapt ook ingebakert, ik deed dat eerst ook met een hydrofiele luier, aar aangezien hij een soort ninja is in zijn slaap, kreeg hij die elke keer los. 
Ik heb toen op aanraden van een vriendin een swaddle me gekocht, in eerste instantie de kleinste, dat is gewoon een dunne slaapzak met rits aan de voorkant waar geen armen inzitten, dus de armen worden beperkt. 
Nu heb ik ondertussen ook vast een maatje groter gekocht en dat is een zak waar de voeten ingaan, met 2 flappen voor de armen, die vouw je zeg maar over t lichaam. Die zak is redelijk dik, als je je kindje daarin legt met een rompertje met lange mouw en een dun dekentje over moet dat wel warm genoeg zijn voorlopig. 
Ons kindje slaapt in de dunne versie met een rompertje met lange mouw onder een dun dekentje en dat gaat prima! Laatst was het echt heel koud, toen had ik een dun shirtje aangedaan omdat een deel van zijn lichaam boven de deken uitkomt, en uiteindelijk zelfa een muts want hij bleef maar koud. 

Bij bol.com kun je pakketten swaddle me doeken bestellen, dan zijn ze wat voordeliger. Maat 1 gaat per 2 voor 20 euro, maat 3 zijn 3 voor 30 euro

Terug
Bovenaan