Wat voor drinken geven jullie bij 10 maanden?

Hoi,

Ik vroeg me zomaar eens af wat voor drinken jullie geven.

Tot  nu toe heb ik eigenlijk alleen nog maar diksap en venkel thee gegeven. Ik dacht dat andere thee soorten niet goed zijn ivm de looizuur of theïne?

Water heb ik wel een paar keer geprobeerd maar dat tuft hij meteen weer uit.

Van diksap ben ik eigenlijk ook niet zo'n voorstander, want daar zit weer zoveel suiker in.

Ik vraag me ook af hoeveel ik aan extra vocht zou moeten geven naast de borst/ fles voeding. (Ik ben met de bv aan het afbouwen sinds gisteren dus nu krijgt hij 2 x borst 1 x fles, maar dat wordt natuurlijk langzaam aan 3x   fles).

Ben benieuwd naar jullie suggesties en bedankt alvast.

De groetjes,

Nancy
 
Allereerst: je hebt genoeg diksap zonder suiker te koop, ik denk ook dat de meeste moeders dat gebruiken. Ik koop het bij kruidvat.
En gewone thee, echte thee dus: geen probleem! Als je maar een scheut melk (gewone melk uit pak) erbij doet. (zei de VP van het CB) En wij zijn er vroeger toch ook groot mee geworden (ik tenminste wel, ik heb er niks aan overgehouden hoor!)
Ik geef mijn zoontje van bijna 11 maanden in de ochtend een fles pap (200ml), over de hele dag bekeken drinkt hij een tot anderhalve nubybeker diksap,(in een beker gaat zo'n 250 ml) tussen de middag na boterham 130 ml melk (fl.voeding) in de avond krijgt hij 50 tot 60 ml yoghurt en voor het naar bed gaan 150 ml melk weer.
Ze moeten minimaal 500 ml vocht binnen krijgen, maar de meeste babys hebben dus wel behoefte aan meer.
Ik hoop dat je hier aan wat hebt!
 
Terug
Bovenaan