Wat voor een duowagen?

A

Anoniem

Guest
Ik ben in augustus uitgeteld van onze 2 ukkepuk, onze dochter is dan 2 jaar en 4 maanden. Wij willen graag een duowagen kopen. Ik heb geen rijbewijs dus ik zal hem ook veel gaan gebruiken om naar de stad te gaan of naar vrienden en familie, kinderboerderij etc. Nu weten we alleen niet of we een duowagen moeten aanschaffen met de zitjes naast elkaar of achter elkaar? In de winkel zeiden ze achterelkaar, maar dan staat het me weer tegen dat ik de kinderen niet goed kan zien, en vooral de jongste niet. Maar naast elkaar is weer zo breed en misschien onhandige in sommige winkels? Voor diegene die al een duowagen hebben wat zijn jullie ervaringen?

Hoi !
Na het lezen van je berichtje vroeg ik me eigenlijk meer af of het dan nog wel de moeite is om een duowagen aan te schaffen, aangezien je dochten dan al 2.5 jaar oud is en waarschijnlijk niet meer in de wagen wil zitten (als ik dat zo zie bij mijn nichtje en dochter van een vriendin die nu ook die leeftijd hebben...) Het zou toch zonde zijn als je een duowagen hebt en je dochter toch alleen maar wil lopen ipv zitten.

Maar wij hebben in ieder geval de Urban Jungle duowagen voor onze tweeling, hierop kun je voor je a.s. baby dus een reiswieg plaatsen en je dochter kan dan in de buggy-zit.

Wij hebben voor naast elkaar gekozen omdat je met de wagens waar ze achter elkaar zitten zoveel moet sturen en de wagen moet opduwen voor bochten. Erg zwaar en deze draait bijna om zijn eigen as en kost dus geen enkele moeite. Is wel een dure wagen, dus ik zou als ik jou was er zeker over nadenken hoelang je dochtertje nog in een wagen wil zitten. Kijk anders op Marktplaats voor een 2e hands Urban Jungle of andere wagens, er staan er genoeg !!

succes !
groetjes Marasje

Hoi Janineke,

Kun je niet beter zo'n plankje aanschaffen voor achter je kinderwagen? Kan je dochter dan op staan, lijkt me handiger dan zo'n duowagen, voor je het weet wil je dochter er niet meer inzitten en heb je voor niks zo'n duur ding aangeschaft.
Hier bij ons in de buurt heeft iemand trouwens zo'n fietskar die je ook als wandelwagen kunt gebruiken als die afgekoppeld is, heeft ze altijd d'r dochtertje inzitten met de maxicosi ernaast, misschien dat dat wat is?

Liefs Annemarie

Hoi,
Acht weken geleden ben ik bevallen van mijn zoon. Mijn dochter was toen ook twee jaar en vier maanden. Ik heb ook zitten dubben over een duowagen, omdat ik geen geschikt plankje voor achter de wagen kon krijgen. Inmiddels heb ik wel zo'n plankje gevonden en het bevalt echt heel erg goed. Mijn dochter vindt het het einde. Ze loopt soms een stukje en als ze moe wordt, gaat ze op het plankje staan. Ik vind het ook erg comfortabel lopen. Je merkt bijna niet dat dat plankje erachter hangt, het volgt precies de wagen. Dit plankje (buggyboard) kostte 69,- euro. Dat is een schijntje in vergelijking met een duowagen. Bovendien vond ik het ook een beetje jammer om de eenlingwagen niet meer te gebruiken. Dus echt een aanrader !

Groetjes,
Michelle
mama van Fleur (2 jaar) en Fabrice (8 weken)

Hai Janineke,

Ik wil graag even reageren op de diverse reacties die je gekregen hebt. Ten eerste vind ik het altijd weer heel fijn dat zoveel mensen hun ervaringen willen delen want er zit altijd bruikbare info bij waaraan je zelf nooit hebt gedacht (tenminste, dat geldt voor mij). Way to go meiden, altijd goed! Ikzelf wil je ook nog iets meegeven. Marasje schreef dat je eerste kindje waarschijnlijk niet meer (zo vaak) in de wagen zal willen zitten met 2,5 jaar. Dat klopt in ons geval wel, ons zoontje was ruim 2 toen onze tweede kwam (zij is nu 7 maanden) en inderdaad wil hij liever lopen. Maar... als we  eens wat langer  op pad zijn (bijvoorbeeld shoppen in de stad, of naar het bos/park of noem maar op), dan is hij op een gegeven moment te moe om blijven lopen. Tillen is voor ons te zwaar (hij wordt in augustus drie) en op zo'n moment weet ik dat een kiddyboard (zo'n plankje) niet voldoende zou zijn voor hem. Want ECHT moe is ECHT moe en dan wil hij toch wel zitten. Ga dus voor jezelf even na wat jullie bezigheden zijn in jullie vrije tijd. En ook omdat je aangeeft geen auto te hebben en dus veel gebruik van de wagen te maken. Wij zijn begonnen met een duo-wagen achter elkaar maar die hebben we na 1 x gebruiken met verlies doorverkocht. Vreselijk ding!! Veel te zwaar en totaal niet wendbaar. We zijn uiteindelijk voor de Kiwi Explorer Duo gegaan. Geweldige wagen. Ze worden veelvuldig aangeboden op Marktplaats. De prijzen op Marktplaats liggen tussen de  200 - 350 euro (afhankelijk van de uitbreidingen). Uiteraard kun Ze zijn onverwoestbaar, echt supersterk. Let wel op dat er 'duo' bij staat, anders heb je een wagen voor 1 kindje. Het oudste kind zit boven en de kleinste een beetje eronder. Klinkt raar, maar als je even op Marktplaats kijkt zie je wel hoe ik dat bedoel. Ook het 'onderste kindje' heeft voldoende zicht en de wagen is door deze contructie maar ter grootte van een enkele wagen. Heel fijn wandelen is dat hoor! Succes met je keuze, laat je het ons nog even weten?

Groet,

Anouk

Hoi,

Wij hadden er eerst een achter elkaar. Een ramp!!!!!
Nu hebben we een fietskar (kidkar). Aangezien ik zelden de auto heb doe ik alles op de fiets. Ideaal!!!! Voor in de bus of trein is die wat lastiger maar wel om te doen.

Succes bij je keus.
Mo

hallo ik ben juanita en ik heb net ook een tandemwagen gekocht(achter elkaar ) voor mijn zoontje van 9 maanden en de kleine die nu op komst is ik vindt dit wel makkelijker wandt een vriendin van mij die heeft ze naast elkaar en ze komt bijna geen winkel binnen i.v.m de breedte   hopelijk heb je hier wat aan groetjes juanita

Terug
Bovenaan