Wat voor fiets voor een zitje voorop?

A

Anoniem

Guest
Ik wil een andere fiets gaan kopen en dan meteen eentje waar een zitje voorop kan.
Nu zat ik laatst naar andere moeders te kijken op de fiest en je heb weinig beenruimte met zo'n zitje voorop en aangezien ik nogal lange benen heb.
Nu zie ik steeds moederfietsten te koop staan?
Zijn die nou speciaal voor zo'n zitje gemaakt? Ze zijn namelijk zo duur.

Alvast bedankt

groeten
Rachel

ja voor bredere instap lage instap betere standaard heleboel voordelen
eertse keer dat er op zatdacht ik neeeeeee
maar nu zou ik niet meer zonder willen
gr marijke

Ik heb een zitje voorop van bobike en die kunnen op praktisch elke fiets.
Maar..idd je instap is een stuk kleiner en opstappen is echt lastiger al wen je daar echt ook aan!! Met lange benen heb je juist een voordeel dan kun je namelijk je zadel ook iets lager dan normaal zetten zodat je met je voeten makkelijk aan de grond kunt terwijl je nog op het zadel zit als je even moet stoppen voor bijv. een stoplicht of zo. Mijn zadel kan helaas niet lager en ik heb maar korte beentjes en dat is nu wel wat lastiger maar het gaat ook prima hoor dus...je hoeft je niet perse op kosten te laten jagen hoor want het werkt zo ook.

Hoi,
Een tip kijk eens naar tweedehandse moederfietsen of fietsen met een lage instap.
Zelf heb ik veel fietsen geprobeerd en veilig vond ik het niet omdat ik steeds tegen het stoeltje aankwam.
Nu heb ik een moederfiets en het fietst echt geweldig!
Dit is echt wel een aanrader!
Ik heb gekocht voor 300 euro met het fietsstoeltje erbij en ik denk dat dat nog ongeveer het goedkoopste is ongeveer, dus wel vrij prijzig. Maar ik vind veiligheid dan wel weer voorop staan en comfort natuurlijk!
Succes,
Loes

Het werkt wel een gewone fiets, maar echt handg is het niet.
Ik fiets nu met de tweede ook met een gewone fiets en ik krijg er zelfs al rugklachten van, omdat ik niet goed met mijn voeten bij de grond kan en dus een rare draai met mijn heup moet maken om op te stappen.
Dus als het je wat mag kosten, zou ik voor een mama-fiets gaan.
Sil (najaar 2006 mama)

Ik heb inmiddels een hele mooie moederfiets gekocht via marktplaats voor € 275.
Hij fietst heerlijk maar ik durf nog niet met mijn zoontje te fietsen, hij is 8
maanden maar kan nog niet uit zichzelf zitten.
Nog even wachten dus maar de fiets staat er klaar voor.

Rachel

hardstikke leuk! het is zo leuk als je eenmaal met ze kan fietsen, en zo veel meer vrijheid weer. heerlijk.

Zo, da's geen geld! (niet voor een mama-fiets iig) Als ik zoek, kom ik nooit zulke goedkope tegen. Iemand tips?
Sil

Terug
Bovenaan