Wat voor grote jongens dingen doen?

Door de komst van zijn tweelingzusjes, hebben we ons 5 jarige zoontje de laatste jaren (ja, ik schaam me diep) wat te weing aandacht gegeven en onbewust ook wat klein gehouden omdat het gewoon makkelijker en sneller was om het voor hem te doen.

Maar daar willen we nu dus verandering in brengen.
Hij doet nu ook al veel meer zelf en dat gaat goed. Hij is ook heel trots op zichzelf
Hij gedraagd zich ook nog wat kinderlijk, al is dat al wel veel verbeterd, daarom en omdat we hem wat meer persoonlijke aandacht willen geven, willen we meer grote jongens dingen met hem doen.
Maar daar loop ik dus vast. Ik weet niet zo goed wat ik met hem kan doen. Met zijn knex en treinbaan wil hij alleen met zijn vader spelen, want die schijnt dat beter te kunnen

Dus als iemand nog ideetjes heeft voor mij, graag!!
 
Ik ga elke maand op zaterdagmiddag een keer met de oudste zwemmen.
Hij zit op zwemles en hij vind het geweldig om dit samen te doen.
Ook helpt hij graag in de tuin en mocht hij zelf zaadjes in een pot doen en grond.
Hij geeft ze nu zelf water en kijkt elke keer of er al iets komt.Vorig jaar hebben we trouwens zonnebloemen gezaaid samen en hadden we een rijke oogst.Ons kind is ook 5 jaar.
 
hoi
aan hem zelf vragen wat hij graag met jou wil doen.hij zal vast wel iets weten.
zo doen wij dat hier thuis ook met onze zoon van 8.
hij heeft een zusje wat nogal vaak na zieknhuis moet(4 jaar)is ze.vanwege hartritmestoornis.
ja en dan is ze zo 2 dagen nodig om bij te komen.dus gaat er iets meer aandacht na haar toe.
maar dan is het van nou wat zou jij willen doen,nou vaak wil die zwemmen in emmen,nou ja dan doen we dat,en dat is echt genieten dan.en dan zegt hij ook wel is,begrijp het wel hoor mam en pap ,ze kan er niks aan doen ze heeft het nu eenmaal,
en dat hij heel veel van ons allemaal houd,ja dat zijn echt geniet momenten
 
Hoi, soms maakt het niet zoveel uit voor kinderen wat je nu precies met hem gaat doen, maar meer DAT je iets ALLEEN met hem gaat doen. Samen fietsen, samen zwemmen, samen picknicken, whatever. Maar die 1-op-1 aandacht, dat is zo heerlijk voor een kind!
 
samen een taart bakken
samen naar de bioscoop een kinderfilm kijken
samen naar ballorig (ballenbak etc)
samen naar de kinderboerderij
samen tekenen of verven
samen boodschappen doen en dan mag hij kiezen wat jullie 's avonds eten en helpen klaarmaken

Inderdaad, maakt niet zoveel uit, als het maar 1 op 1 aandacht is.

Succes ermee!

Groetjes Renata.
 
Terug
Bovenaan