Wat voor karakter heeft jouw dreumes?

A

Anoniem

Guest
Herkennen jullie al echt specifieke karakter-eigenschappen in je dreumes? Ik vind ’t echt bijzonder om te zien dat zo’n mini-mensje al zo’n eigen persoonlijkheid heeft. Als ik Lara moet omschrijven dan zou ik zeggen dat het een zachtaardig meisje is, maar wel met een eigen wil. Als ze ergens geen zin in heeft, doet ze het ook echt niet. Ze is een klein beetje verlegen, kijkt echt de kat uit de boom in nieuwe situaties en bij nieuwe mensen. Ze kan ook erg vasthoudend (doorzettertje) zijn als ze bijvoorbeeld een speeltje wil hebben. Het zou me niet verbazen als dat de komende jaren nog gaat uitgroeien naar driftbuien. Ze is zeker geen haantje de voorste, maar zal uiteindelijk niet achter blijven bij de rest. Lara is wel snel afgeleid en heeft afwisseling (uitdagingen?) nodig om geboeid te blijven.

Eigenlijk kunnen we tot nu toe alle eigenschappen terugleiden naar mijn man of mijzelf. Maar ik heb ook wel eens een moeder gesproken die een bepaalde eigenschap van haar dochter absoluut niet kon thuisbrengen. Ben benieuwd hoe dat bij jullie en je dreumes zit!

leuk Jacoline! je hebt leuke ideeën!!

B'Elanna is dus duidlijk papa!! Is zéér geïntereseerd in muziek, zij is dus wél haantje de voorste.... en als het niet op haar manier gaat, uit ze dat in drift

Ze is zéér sociaal, maar wel zolang het in haar eigen omgeving is. "stapt" ze ergens vreemd binnen.. dan duurt het 10 minuten (ff rond kijken) en dan is 't goed.
Ze is een bezig bijtje, altijd alles uitpluizen en ondezoeken... Ennnnn... ze is gék op kinderen/baby's!! Altijd al zo geweest! Als ze "er 1 ziet" gaat ze helemaal los en is haar dag weer goed! (als ze een slecht bui had ) van kinderen wordt ze helemaal vrolijk!

Maar ik merk ook dat ze sommige dingen niet "van ons" heeft... maar van zichzelf  gelukkig maar.. hihihi.... Ze is een échte weegschaal!!

Groetjes Debby

Wat een leuk onderwerp!

Ik zat er laatst over na te denken en ze is vrij stabiel en relaxt, op een temperamentvolle uitbarsting na als het haar echt niet zint (heeft ze van mij), ze is bijna altijd vrolijk en dol op drukte (heeft ze van haar vader), maar ze is toch vooral heel erg zichzelf. Ik weet niet of het komt omdat ze van ons beiden wat heeft zodat die combi toch heel erg Heather is, maar  kwa karakter (en ook kwa uiterlijk)  lijkt ze niet  heel erg op één van ons.

Oja, dat ene oor in, andere oor uit... heeft ze ook van haar vader!

Groetjes, KT  

Idd errug leuk om te zien dat ze nu al zo'n eigen persoonlijkheid hebben!

Ons zoontje is me er eentje!
Hij is eigenlijk altijd vrolijk, lacht heel veel.
Absoluut niet bang of verlegen, dat komt denk ik door de creche.
Andere kindjes zijn helemaal het einde, vindt ie geweldig.
Maar, hij heeft zeker temperament! Als het niet zo gaat als hij wil dan laat hij dat duidelijk merken.

Ook heeft hij al in de gaten hoe hij ons moet bespelen, gekke bekkies trekken en als ik dan moet lachen trekt ie nog gekkere gezichtjes! hihi

Tis gewoon een supermuppet!

Iris kijkt altijd eerst de kat uit de boom, bij andere mensen thuis is ze heel stil terwijl ze hier de oren van mijn hoofd af kletst.
Als iets niet wil lukken kan ze heeeeeel driftig worden (heeft ze een beetje van mij....). Al moet ik zeggen dat ze zelfs dat nu al een beetje onder controle heeft.
Verder is ze altijd druk bezig met spelen, overeind klauteren, wijzen etc. Een druk meisje (van wie ze dat heeft??)
Ze is best sociaal naar andere kindjes toe, in het begin vond ze ze maar eng. Nu wil ze graag "met" ze spelen.
Grote mensen hoeven niet zo nodig, vooral niet als ze op commando kunstjes moet doen, daar houdt ze echt niet van. Als je haar haar gangetje laat gaan komt ze wel graag naar je toe om ook lekker te knuffellen. Tis een echte knuffelbeer.

Efraim kijkt ook eerste de kat uit de boom. Hij is zeker niet haantje de voorste, maar dat zijn mijn man en ik ook niet.
Hij is wel altijd vrolijk, lacht altijd.
Maar kan ook superdriftig worden als er iets wordt afgepakt wat hij graag wil hebben.
Hij kan echt uren lief en zoet spelen met al zijn speelgoed en gaat er dan ook helemaal in op. Alles wordt van alle mogelijke kanten bekeken en uitgeplozen.
Hij heeft ook heel snel door hoe dingen moeten.
Andere kindjes zijn het helemaal als hij ze eerst een minuut of 10 heeft bekeken....hahahaha...
Als ik ergens vreemd kom wil hij eerste lekker op mijn schoot even rondkijken, na een poosje komt ie wel los.

Ons dochtertje is heel vrolijk, lacht bijna altijd (heeft ze van ons allebei denk ik wel), heel druk en kan niet stilzitten (heeft ze ZEKER van mijn vriend), houd heel erg van knuffelen(liefst de hele dag door!), is heel sociaal en vind kinderen idd ook super geweldig!
Ze is eigenlijk ook niet verlegen ofzo, zelfs naar een vreemde kruipt ze toe en steekt ze haar armpjes uit...maar als diegene haar dan pakt, kijkt ze ons toch een beeetje angstig aan! Hahaha!

Het is gewoon een heeerlijk kind!

Ons dochtertje is precies ik!Kwa uiterlijk maar ook kwa innerlijk!
Soms wel eens een beetje sneu voor mijn man want van hem
zie je echt helemaal niks in haar.Maar onze dochter en uuuhhhh
heeeellll erg van de tijd(ik ook kom nooit te laat enz)echt een baby
(dreumes)van rust regelmaat en rijnheid.Als iets der niet zint laat
ze het direct merken en op een hele erge velle manier....Zet mezelf
weleens aan het denken!Maar toch in der eigen omgeving een zeer
vrolijke meid, heerlijk kind.Maar zodra er iemand bij is die ze niet
kent of amper ziet dan is ze op zichzelf.Wat ik ook heel bijzonder
vindt is dat ze precies aan voelt hoe ik me voel...Als ik chagerijnig ben
is zij dat ook, als er iemand op visite is die ik niet moet dan laat
zij dat ook dirct merken.Of als mensen(me schoonlozers bijv)
der pakken waarvan ik zoiets heb 'hey laat er lkkr zitten' dan zet
ze het gelijk op het brullen.....Dus echt een temperement volle baby(dreumes)

Leuk idee Jac

Terug
Bovenaan